onsdag 28 september 2011

Det okända

Förra gången det var en utmaning så hann jag inte med så jag tänkte anta utmaningen denna gång. Den här gången utmanar Saax med temat "det okända".

Mitt bidrag är en liten pjäs jag köpte på loppis i somras. Dekoren är trevlig och formen fin men vad ska jag använda den till? Nu står den i köksskåpet och jag tänker ofta " varifrån  kommer den och vem är formgivaren".

Den är i keramik, 8 cm hög och osignerad.




 Jag har ytterligare en liten pryl som jag bara av någon konstig anledning inte kunde låta bli att köpa nu i somras. Bakom står det OKSLUND/HANDMADE/KUNSTINDUSTRI/DANISH DESIGN. Jag undrar om någon vet lite mer om figuren eller om själv föremålet. Teakram runt och porslin.



3 kommentarer:

  1. Jag kan ha fel, men jag tror inte att den är äldre än 1980-tal och utländsk produktion.

    SvaraRadera
  2. Tack Form55! Jag hade tänkt gett bort den men jag vet inte vem jag ska ge den till eller om någon vill ha den :)får se var den hamnar.

    SvaraRadera
  3. Hvis du stadig har den ma du gerne sende den til mig: jesperapps999@gmail.com

    Mange tak!

    SvaraRadera