fredag 9 september 2011

En perfekt kombination

I dag fick jag dynan till "solfjäderstolen" som är designad av Sonna Rosén. Jag bad er om råd i att välja tyg tidigare. Nu när dynan kom så fanns det inga frågor eller val längre. Det var bara Viola Gråstens tyg som räckte och det med minsta marginal. Här är resultatet och visst är det en perfekt kombination. Magkänslan skriker JA och jag är så nöjd att tyget inte ligger gömd i ett skåp utan är synligt och för mig då "levande".

Lite info: Solfjädern, Sonna Rosén, Nässjö stolfabrik, 1948. Idén var att rita en fåtölj för en sjukstuga i Vimmerby som var 'hyfsat bekväm, chosefri och inte för tillkrånglad i konstruktionen.' Ingår sedan 50-talet i Museum of Modern Art i New Yorks samlingar då
stolen fick muséets prestigefulla utmärkelse Good Design.



12 kommentarer:

  1. Det blev super snyggt !
    Helt rätt val :)
    Cool :)
    Vill ha själv :)

    Ja , ja det är jag :)

    SvaraRadera
  2. Ja, helnöjd! Du får väl ut och leta stolar nu. Det räcker med en sådan här för mig.

    SvaraRadera
  3. En snygg Luxus Golvlampa bredvid vore väl nåt :):)

    SvaraRadera
  4. Så bra det blev! Snyggt!

    SvaraRadera
  5. Det blev ju ursnyggt! Bra val!

    SV: äpplekuddarna i mitt kök är från Lagerhaus. Jag köpte mina för två år sedan så jag tror inte de finns kvar...

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fint blev det!

    SvaraRadera
  7. Randiga Tråden, ja, och det gick inte att ha något dubbelsidigt för dynan är välvd.

    Lotten, Lagerhaus ja där ser man. Jättehärliga är dom.

    Tack alla ni andra för era kommentarer. Nu får jag börja leta danskt sideboard och ett vitt tulpan bord...alltid är det något som man letar efter och ni känner säkert igen er :)

    SvaraRadera
  8. God smak gör att Good Design flyttar in !
    WOW !
    Snyggt tyg också.

    SvaraRadera