söndag 25 september 2011

Lutha - Made in Finland

Sista rundan på loppisen i Täby igår så hängde där en jacka som jag inte kunde hänga tillbaka när jag väl fingrat på den och jag såg dessutom att det stod Made in Finland på etiketten i jackan.

Damen som sålde den berättade att byxorna som en gång var till hade hon använt tills dom till slut hade hamnat i soptunnan medans jackan var knappt använd.

Jag tänkte den blir perfekt när jag åker ut i skärgården men väl hemma och när jag provat den så tänkte jag att kanske åker den på även i stan.



6 kommentarer:

  1. Den var fin! Jag hade Lutha jacka när jag var barn. Kvalitet sa mor.

    SvaraRadera
  2. Vad kul Gila, har du haft en! Den verkar vara av bra kvalitet och med rätt kläder till så kan den bli riktigt bra :) Jag ska kanske börja ta den på till jobbet, barnen gillar allt vintage jag har på mig.

    SvaraRadera
  3. Hur tuff som helst!! Ser att jag missat inlägget om Maud FF ..Fyndade 1 klänning till i helgen:)

    SvaraRadera
  4. Så snygg du kommer att se ut i den Maria.

    SvaraRadera
  5. Safija, Gisses vad du har fyndat i helgen. Du måste visa klänningen. Jag har lite fler plagg av Maud som jag också ska visa när jag fotat dom.

    Randiga Tråden, vi får hoppas det :)))

    SvaraRadera
  6. Maja på 64 kvadrat26/9/11 17:53

    Cooool!

    SvaraRadera