tisdag 6 september 2011

Skapar ordning i stora väskor

Jag fick i helgen höra att jag är en "fanatiker" och jag fick mig ett gott skratt för det var Randiga tråden som sa det när vi var på Aspuddens 2 km loppis.  Det gällde naturligtvis Marimekko och jag kan väl hålla med om det men i lördags var det hon som hittade flest Marimekkotyg  :) Fast jag är ju en samlare av de gamla orginaltygerna så jag unnar henne varenda centimeter av dom vackra tygerna hon hittade och som hon idag visar på sin blogg.

Jag köper lite nytt Marimekko jag med ibland och det är för att jag inte kan låta bli att då och då köpa Marimekkos små underbara börser. Den senaste till samlingen är den lilla gröna. De är perfekta att lägga olika små saker i som man vill ha ordning på ditten och datten i stora väskor.

9 kommentarer:

  1. Maja på 64 kvadrat6/9/11 21:42

    Undrar om jag inte skänkte en sådan randig i rosa lila som du har till Myrorna för länge sedan-hur kunde jag!? :-)

    SvaraRadera
  2. Den med rosor är bedårande söt. Gillar nog den gröna allra mest...

    SvaraRadera
  3. Ja, Maja det är mycket som man undrar varför det kastades eller skänktes bort. När min morfar sålde sitt hus så slängdes det säckvis med 50 och 60 tals kläder vackra klänningar.
    Det är länge sedan nu men det gör ont fortfarande när jag tänker på det :)

    SvaraRadera
  4. Gila, håller helt med dig :)

    SvaraRadera
  5. den med rosor är min favorit bland dem, så söt.

    SvaraRadera
  6. Så söta allihopa, den gröna gillar jag också mest.

    SvaraRadera
  7. Har du lärt dig länka nu? Ta en titt. Precis så här brukar jag göra innan det blir rätt. Kram Brittmari

    SvaraRadera
  8. Allt det gamla, det är ju så kul med dom här börserna iom att dom finns i olika modeller olika tryck. Det finns en för allas tycke och smak :) En perfekt present och i kan man stoppa något fint eller en slant!

    Randiga tråden, ja, jag har lärt mig nu tack vare Gila :) Lycka till i helgen. Ser du en grön Royal Krona köp den till mig. Kram

    SvaraRadera
  9. Mm jag är likadan som dig! Har säkert fler än 10 sådana börsar i olika storlekar. Dom är superbra att ha i väskan!

    SvaraRadera