fredag 23 september 2011

Tyg fanatiker

Känner att jag börjar bli en riktig tygfanatiker. Men ok om jag nu ska vara en fanatiker så får det gärna vara i tyger för det är mjukt och fyllt av härliga mönster. Jag funderar ofta över varför det blev just tyger men har inget svar för det hela började egentligen med 50 - 60 tals möbler och med Arne Jacobsen som jag säkert har bloggat om tidigare.

Nu tänkte jag ta en micro paus från just tyger och visa ett klädesplagg av vår fantastiska designer Maud Fredin - Fredholm. Grejen är den att varje gång jag tänker "nej, inga fler vintage plagg" så hittar jag alltid något intressant. Hm, kanske ändra tanken eller är det en fingervisning om att jag ska fortsätta med det ???

Det är oftast detaljerna som avgör mina val av köp. Det här plagget jag nu ska visa har jag fått men det ska gå till försäljning för en god sak. Maud designade väldigt speciella plagg, enkel design med fokus på detaljer och mönster. Jag ska visa vad jag menar...


Knappar med hennes namn MAUD


Otroligt vacker etikett,

5 kommentarer:

  1. jag har exakt den tröjan i rosa med de knapparna...helt underbart tyg och mjuk o skön att ha på sig :)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade en Maud idag...har inte vetat något om henne förrän du och några till skrev och visade plagg på forumet på FB. Har du länken kvar om henne?

    SvaraRadera
  3. Sara, åh, rosa vad fint.

    Randiga tråden.Hoppas det gick jättebra för dig idag :)

    Gila, vad kul nu när hon visas lite här och där och nu hos dig. Jag tror du menade Katja of Sweden länken men ska kolla om det finns något om Maud med. Jag ska visa lite mer av Maud som jag har här hemma.

    SvaraRadera
  4. Ja, just det var det...Katja of Sweden...jag har förgäves letat efter något mera om Maud...

    SvaraRadera