söndag 16 oktober 2011

En solig söndag

Jag tänkte bjuda på ett helt nyinköpt tyg idag. När jag öppnade paketet som tyget låg i fick jag en fin känsla och jag tror det är på grund av det gula. Blomma eller sol tolka själv.

Jag fick igår ta del av stor konst när jag så pjäsen "En handelsredandes död". Enastående skådespel av alla skådespelarna med framför allt av Krister Henriksson och jag är fortfarande helt förtrollad, rörd och berörd. Jag vet inte vad som hände men jag har aldrig tidigare blivit så djupt berörd av en pjäs. När det är så här bra teater man får uppleva så är det väldigt få saker som kan slå den känslan...kanske då att hitta ett förråd fyllt av finska orginaltyger från 60 - 70 talet eller att bli kär :)



7 kommentarer:

  1. Fin tyg och härligt med en sån teaterupplevelse...blir nyfiken på föreställningen nu...kanske borde se den...

    SvaraRadera
  2. Gila det tycker jag absolut du ska göra. Slink förbi efter jobbet och försök få en restbiljett. Jag ska försöka med det den sista föreställningen den 13 November :) Så det får bli Retromässan på lördagen.

    SvaraRadera
  3. Tänkte också gå på retromässan på lördagen.

    SvaraRadera
  4. Vad kul då ses vi där. Vi får kolla upp med dom andra när vilken dag dom kommer dig.

    SvaraRadera
  5. go and see Doktor Glas... he is even better in that!
    Love the images of the fabrics :)

    SvaraRadera
  6. Quincyg, I already have ticket for Doktor Glas and looking forward to see it :)

    SvaraRadera
  7. excellent :) tycka om!

    SvaraRadera