lördag 1 oktober 2011

FENNO-SPORT / FINSK DESIGN

Stötte idag på ett nytt klädmärke från Finland "FENNO-SPORT". Det enda jag fått fram när jag Googlat är att det var under åren 1967 - 1969 som kläderna gjordes. Vem eller vilka som designade kläderna vet jag inte men är naturligtvis väldigt nyfiken och får söka vidare.

Klänningen jag grävde fram i en låda med gamla virkade dukar är i en underbar A-linjeformad modell med fräcka ränder. En liten detalj som följde med är en sjalett också i samma randiga mönster. J ag betalade 20 kr.


Eller med tillhörande tygskärp i midjan.

10 kommentarer:

  1. Så läcker!!! En sån skulle man kanske ta och sy!?

    SvaraRadera
  2. Fantastisk! Den lådan vill jag med gräva i:) Såg faktiskt en annan blogg som hade många klänningar från just detta märke alldeles i dagarna.
    Maria- jag tar bilen iaf imorgon. Har glömt bort ett barnkalas så jag måste snabbt från mässan sen...

    SvaraRadera
  3. jag har två klänningar med detta märke, underbart snygga :)

    SvaraRadera
  4. Haha, jag skrev om Fenno Sport härom dagen :)

    SvaraRadera
  5. Lilla Anka, Ja du absolut den är så enkel i modellen så det klarar du lätt som en plätt :)

    Prylgalen, vilken blogg var det? Nu har jag hittat ett nytt finskt märke att hålla koll på. Kan det vara Nusses blogg :) vi syns och hörs på mässan.

    Sara, du måste visa dom!!!!

    Nusse, måste gå in på din blogg NU :)

    SvaraRadera
  6. Precis, det var Nusses blogg jag såg dem på!
    Jag ser till att vara där till 10 Maria. Slår en signal när jag är där!

    SvaraRadera
  7. Prylgalen, får ingen exakt tid från SL Södra S en massa konstig info om byten mm men jag satsar på att åka runt 9.30 tiden och är väl där 10 - 10.15 om allt funkar som det ska.

    SvaraRadera
  8. Wow! Den var snygg! Är svag för a-linjeformat!

    SvaraRadera
  9. Ja Gila, visst är den snygg och a-linjen passar dom flesta kroppar!

    SvaraRadera