onsdag 12 oktober 2011

Metsovaara en onsdag

För några veckor sedan på den sista bakluckeloppisen i Täby så träffade jag på en fd. kollega som stod och sålde. Jag vädrade snabbt ett tyg som tittade fram mellan en hög av andra tyget. Jag dök snabbt dit och frågade vad hon skulle ha för tyget och hon säger - äsch ta det. När jag kommer hem tittade jag lite mer noggrant och i stadkanten stog det Metsovaara Made in Finland. Jag hade inte gissat att det var hennes design om det inte stått i kanten. Förmodligen ett tidigt tryck och visst är det vackert med rosorna.

3 kommentarer:

  1. Detta är så gudomligt snyggt. Kram från en annan tygnörd.

    SvaraRadera
  2. ja, verkligen fint! vackra färger också!

    jag ska hjälpa mamma att städa hennes förråd här om några veckor och hoppas på att fynda några tygstuvar där. tyvärr har hon nog slängt många av sina finska 70-talstyger, men något hoppas jag i alla fall hitta!

    SvaraRadera