söndag 30 oktober 2011

Vuokko, Vuokko, Vuokko

Det är mycket som Vuokko designat som jag gillar så enormt mycket. Jag köpte under förra året ett tyg designat av henne på Tradera. Jag väntade som ett litet barn på tyget och när det kom så blev jag bara varm och lycklig inombords (för ett tyg? jo, det är sant). Det var lite speciellt med just det här tyget för det var mitt första Vuokko tyg. Det fick också upp mina ögon för den gula färgen.

Mönstret är så enkelt och det kan jag tänka mig oftast kan vara det svåra med att designa att inte "överdesigna" att lägga till för mycket detaljer så att mönstret/plagget ser obekvämt ut. Jag önskar att jag hade en hel tygbal med just det här mönstret och i just gult.

En fin intervju med Vuokko http://www.plazamagazine.se/11-fragor/2008-09-22/vuokko-eskolin-nurmesniemi/



6 kommentarer:

  1. fantastiskt fint..en klänning i detta du ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, det du Safija hade varit något :)

    SvaraRadera
  3. detta var helt klart veckans favorit! :) tänker mig det som gardintyg kanske? vore hur snyggt som helst!

    SvaraRadera
  4. Maine,jag skulle vilja ha många meter och just ha tyget som gardiner. Jag ska kolla upp om det går att köpa i nytryck.

    SvaraRadera