måndag 7 november 2011

En härlig loppande lördag

I lördags plockade Gila, Porslinan och en ny trevlig bloggbekantsskap Mangania-Erica upp mig med loppomobilen och vi åkte till Gustavsbergs megaloppis. Jag hade höga förväntningar för jag har haft ett ganska så långt loppisuppehåll. Nu var jag ju inte ensam om att ha höga förväntningar utan vi var nog alla som små förväntansfulla barn och till vår stora glädje så var kön inte lång och entré gratis. Vi bestämde en återsamlingstid med fika och sen spridde vi ut oss över loppisen. Jag kommer under denna vecka att varje dag visa ett av dom fynd som jag fyndade under denna dag.

Tack tjejer för en jättehärlig dag och hoppas att vi gör om samma sak snart igen!

Första fyndet hittade jag bara några meter ifrån det att vi delade på oss. Gila och jag bestämde oss för att börja längst bort längst in men det blev direkt stopp när jag såg det här klänningen med tillhörande jacka på ett klädställ.

En klänning med kort ärm (syns ej på denna bild
med en tillhörande jacka med trekvartsärm i satin.
Ljuvligt mönster, färg och vackra klädda knappar.



7 kommentarer:

  1. Så söt. Gjorde du fler fynd?

    SvaraRadera
  2. Jag var ju också där så det var tråkigt att jag missade er. Jag hittade inte så mycket, och kände mig dessutom ganska snål. Men jag slog till på några vineta som jag ska visa senare idag.

    SvaraRadera
  3. Alltid trevligt med nya bekantskaper :-)

    Du kanske skall hänga på någon dag när lördagssvep går till:
    1. Läkarsissionen - Vällningby
    2. Erikshjälpen - Spånga
    3. Loppis x 5 i - Sbg (+ när Kollon på Thuletorget har visning?)
    4. Loppis och Auktionshus - Huvudsta

    Detta är min Blogg:
    http://manganiadulskadeolitetill.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Ja, dressen var stilig! Och i fint skick! Jag var helt matt efter dagen...och GLAD!

    SvaraRadera
  5. Randiga tråden, ja fler fynd ska visa dom under veckan.
    Jenny, var du där??? Vad synd att vi missade dig. Jag ska kolla dina fynd :)

    DeBeer, jag visst är det kul att vi blir fler och fler trevliga bloggisar som åker tillsammans på loppisar. Det blir så mycket roligare och snart behöver vi kanske en loppomobuss :)

    Följer gärna med på ett lördagssvep längre fram nu på lördag är det ju Retromässan. Säg till när du har en plats över.

    SvaraRadera
  6. Chevan rymmer 7st med förare :)
    Och hur mycket lastutrymme som helst !!
    Du har ju blivit skjutsad i den !
    Kan de va nåt att låna ? haha

    SvaraRadera
  7. Gila, ja, man får en massa positiv energi och glädje men man blir även trött av allt stirrande :)

    Kjell, blir det mer tillökning så kan en Cheva passa bra :)

    SvaraRadera