tisdag 15 november 2011

En vit helg

Den kommande helgen ska bli vit, dvs jag ska måla köksväggarna vita. Jag kommer mer eller mindre stänga in mig hemma och bara satsa på nya lägenheten. Jag hade tänkt slänga upp några våder 70 tals tapet men jag avvaktar och kanske blir det som jag tycker är praktiskt tyg som i hängs upp eller spänns upp på en stor ram stället. Använder jag tyg kan jag lätt byta när jag känner för omväxling. Men jag har även en del vackra tapeter som ropar på att få komma upp på väggen så vi får se hur slutresultatet blir.

Jag har nu äntligen köpt ett runt Saarinen tulip bord till köket så innan jag får hem det så måste det vara fixat och klart på väggarna.

I sovrummet satte jag i förra veckan upp Karl Peter Resac tygtryck från början av 70 talet. Jag har visat det tidigare men det är värt att visas igen.

12 kommentarer:

  1. Jag älskar detta tryck! Åh vad jag skulle vilja ha det själv...*lyriskaögon*...!!!!

    SvaraRadera
  2. Lycka till när det är dags att gå i idé, skönt att jobba ostört och få saker gjorda. Har aldrig sett tygtrycket men det är verkligen stilrent och vackert!

    SvaraRadera
  3. Så fint med tyget över sängen.

    SvaraRadera
  4. Vi har en grön bonad med hans tryck på i butiken och jag älskar de detaljrika bilderna han gör. Det kommer bli superfint med ditt nya bord! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla trevliga och positiva kommentaret ni skrivit det är alltid kul att höra vad ni har att säga :)

    Jag har även trycket i Orange men då som ett påslakan som man iof kan sprätta upp och gära tygtavlor av.

    Måste se den i grönt ni har i butiken Maria.

    SvaraRadera
  6. Ett påslakan räcker till 2 gardinlängder med :)

    SvaraRadera
  7. Helena, du har så rätt och det oranga med trycket är till salu för den som är intresserad.

    SvaraRadera
  8. Tack Randiga Tråden!

    SvaraRadera
  9. det kanske går att göra tavlor av tapeterna också, om du är sugen på att se dem uppe utan att tapetsera. bara att rama in en bit! eller flera.

    duktig du är som målar själv! :)

    SvaraRadera
  10. Ja, Maine det är en bra idé. Just nu känner jag en längtan efter en tapet som jag fyndade förra året så kanske blir det den.

    Jag tycker det är rätt så kul att måla och nu är det inte "världens största" kök som jag har så det känns inte jobbigt. Förarbetet trist att tejpa kanter m.m. Men det är ju så hääärligt när det är klart :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Läckert tryck och det förtjänar helt klart att få hänga på väggen och inte bara användas som påslakan. Läckert!

    SvaraRadera