söndag 20 november 2011

Färgat glas

Köket är nu färdigmålat och det var det redan i fredags kväll för jag hade inte tålamod att vänta in och måla det tredje lagret till lördagen. När jag igår morse gick in i köket så var det med en ny känsla och lusten att fylla på med färg var stor. Jag hade turen att dom som innan mig bott i lägenheten hade haft en Stringhylla precis där jag ville ha en så det var bara att skruva i skruvarna och det första jag ställde in var mina fantastiska färgade glas i grönt och lila. Jag vet inte från vilket glasbruk dom kommer ifrån men höga och vackra är dom. Dom tas fram vid speciella tillfällen.



8 kommentarer:

  1. Ja verkligen höga och vackra, ska bli så kul att få dem och allt det nya. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja du ska få komma på besök snart :) Mycket ska fortfarande fixas tex möbler saknas! Kram

    SvaraRadera
  3. Vackra glas! och vilken tur du hade med hålen till Stringhyllan! Jag skulle äntligen få upp min dubbelhylla igår men efter tre hål i väggen la borren av och min hjälpsamme vän gav upp. I ren tröst skruvade jag upp en gavel i alla fall... suck...

    SvaraRadera
  4. Ja, visst var det tur med hålen men en hylla till ska upp och då måste jag ha någon med stadig hand och som är riktigt noggran för det är ju inte snyggt att få en massa hål på väggen. Så vart den andra ska sitta går jag och klurar på men jag måste ju ha lite mer möbler först för att möblera både rummet och väggarna. Hoppas det ordnar sig snart för dig så att du får upp din hylla.

    SvaraRadera
  5. himla tur med Stringhyllan och hålen! sån tur har inte vi... men å andra sidan får man kanske vara glad åt att det heller inte finns en massa hål där man inte vill ha dem. :) vackra glas!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vackra! Fin blogg du har, den ska jag följa!

    SvaraRadera
  7. Maine, sitter hålen rätt för rätt sak så är det ju jättebra. Men sen hade jag en hel del andra hål med hur man nu kan välja röd plugg till vit vägg som jag fick fixa. Men så är det väl när folk bott innan en. Lycka till med flytten för snart är det dax :)

    Maria, vad kul att du hittade till mig och jag blir glad när du tycker bloggen är fin och vill följa den. Tack! Ha det gott!

    SvaraRadera