onsdag 23 november 2011

Klöverfynd

I söndags fick jag ett ryck och åkte till Myrorna för att försöka fynda en 60 tals byrå men istället så hittade jag det här tyget och det var ingen liten stuv trots att den hängde på stuvar. Tyget är i perfekt skick och jag blir så varm och glad när jag ser det. Gult är ju mer eller mindre min favorit färg nu när det gäller tyger kanske för att det blir mörkare och mörkare ute.

Jag köpte för inte så länge sedan en vintage Marimekkoklänning på Tradera och idag hämtade jag den och för mig är det en gåta att den inte blev särskilt dyr för den är underbar och i knalliga färger. Jag ska visa den till helgen då det nu är helt omöjligt för mig att fotografera i dagsljus må - to för jag åker till jobbet när det är mörkt och kommer hem när det är mörkt.

10 kommentarer:

  1. Underbart! Jag dras också till gult just nu, kanske är det årstiden som gör det, precis som du säger.

    SvaraRadera
  2. Jenny det borde vara rött men det är gult :)kul att jag inte är ensam om det.

    SvaraRadera
  3. Du frestar mig!!! Men man kan ju inte ha hur mycket tyg som helst...eller??? Så fort julen är över (eller strax innan faktiskt) så är jag och drar i vårtygerna, gult är ju så fint, och grönt, och rosa och...

    SvaraRadera
  4. Vilken tur du hade med klövertyget, och visst blir man glas av den gula färgen! Ska bli kul att se klänningen också. :)

    SvaraRadera
  5. Hej Maria!
    Vad hette mässan du skulle stått på? Inte var det Bakåt framåt? Tänkte stå på den nu i mars nämligen.
    Ska du till Megaloppisen i Solna i helgen? Eller kanske till bakluckeloppisen i Kungenskurva?

    SvaraRadera
  6. Lilla Anka, kolla in efter julen kanske finns det en bit kvar :) Jag ska dela upp och sälja i mindre bitar.

    Tack gila och Randiga tråden.
    Trillivippa ja klänningen ja, det ska bli kul och höra vad ni tycker :)

    Hej Prylgalen!
    Mässan är Vintagmässan/Bakåtframåt/Hornstull och jag vill också stå och jag har en kompis till som nog vill vi kan kanske stå alla tre tillsammans och dela på två bord? Jag ska kolla med honom. Har du redan bokat?
    Jag ska inte till Megaloppisen men åker nog till bakluckeloppisen i Kungens kurva på söndagen tidigt när det öppnar. Hela lördagen ska jag och en vän ta bilder till min nya webbshop :) Hör av dig om du ska till kungen så kanske vi kan slå följe.

    SvaraRadera
  7. Hej igen!
    Ska ni bara ha bord och ingen klädställning? Det kostar visst 1200 per bord alternativt klädställning.
    Vad kul förresten med plåtningen till nya hemsidan. Väntar med spänning på den!

    SvaraRadera
  8. Hej!Ursäkta om mitt svar kom sent missade det. Jag ska prata med Stefan glömde det i fredags. Om inte han är med tänkte du ha ett bord själv + klädställ eller vill du dela? Ja, det blir spännande med den nya wbbshoppen. Jag har möte på fredagmed webbdesignern :)

    SvaraRadera