fredag 25 november 2011

Konsten att sätta färg på tillvaron

Jag lovade er en bild på den Marimekkoklänning jag köpte nyligen på Tradera för ett reapris, billigare än H&M:s kläningar. Klänningen är i nyskick, färgerna lyser starkt och ett orginal från 70 talet.

Jag tänker när jag ser den på min provdocka att var det något Marimekko kunde och kan så är det konsten att sätta färg på tillvaron. När jag ser på klänning och även det makalösa Vuokkotyget som helt självklart ska pryda köksväggen är känslan sprudlande i magen och en varm lyckokänsla infinner sig. Knasigt kanske att känna så för tyg men är man som Randiga Tråden säger om mig "Tygfanatiker" så är det väl helt naturligt :)

Önskar er alla en fantastisk helg och till alla ni som ska på loppisar i helgen ett stort lycka till att hitta det där fyndet som får hjärtat att slå mycket snabbare!



Tror det är ett Rimala mönster.

6 kommentarer:

  1. Den är jättefin, färgen och alla mönster på klänningen borde komma tillbaka till det vanliga sortimentet i butikerna :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Retroprylar och framför allt kvaliten. Ibland undrar jag...

    SvaraRadera
  3. Underbar färg och klännong.

    SvaraRadera
  4. Åhh den är helt fantastisk! Vilket tyg.... gillar modellen med!

    SvaraRadera
  5. WoW vilken pärla!! Hoppas fotosessionen gick bra idag!!

    SvaraRadera
  6. Lotten, det bästa är ju att jag kan ha den :)

    Gila, pärla ja, det kan man verkligen säga. Har haft en toppendag och det blir efter 8 timmars intensiv, kreativ och rolig dag lika tomt som när ridån går ner på teatern när det är klart. Det har blivit många bra bilder och det är så intressant med foto. Det bästa är att det blir fler gånger för han tycker att det är minst lika kul som jag.

    SvaraRadera