söndag 8 januari 2012

Fyndloppa med Loppomobilen

I går förmiddag mötte jag upp Linda ( porslinan)och loppomobilens ägare Erica  ( Mangania) vid Sundbybergs centrum och sen blev det en rafflande loppistur i Sundbyberg med start vid huvudstadsloppisen. Där var det 50 % på allt och jag hittade lite smått och gott. Tygerna och det fina 50 tals paraplyet jag köpte har jag inte under dagen hunnit fotograferat men jag fyller på med bilder när det blivit av. Efter Huvudstaloppisen åkte vi runt i Sundbyberg men det blev inga fler fynd för min del och två ställen jag hade stora förväntningar på var tyvärr stängda den här gången.

Vi avslutade dagen med att åka hem till Erica och förfriska oss med både god mat och dryck och den obligatoriska visningen av varandras fynd. En riktigt härlig dag och kväll med härliga tjejer för det är något speciellt när man "hänger" med nördar som en själv även om vi för det mesta gillar olika saker men det blir alltid intressanta samtal och många skratt så även denna gång.

Tack tjejer för en toppendag och hoppas vi snart tar en ny runda :)

En "Hjätans Gott" burk köpte jag för en fin fin
peng. Dom är fina att stoppa något fint i och
ta med som gåva till någon. Glasburken med
äpplen har jag en modell av sedan tidigare så
det var kul att hitta en till.




En liten skinnbörs från 70 - 80 talet. Varje gång jag hittar en
billig sådan här så kan jag bara inte låta bli att köpa den.


Den vackra tennbroschen jag fick av Erica.

8 kommentarer:

  1. Välkommen åter men jag är nu sååååå nyfiken på din nya lya i det finfina huset :-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det måste vara att åka flera stycken på loppis, jag har egentligen bara en kompis som gillar loppis lika mycket som jag.Fast det är ju mycket bättre med en än ingen :D

    SvaraRadera
  3. Erica, ni/du ska ju få komma till mig bara jag blir av med några till kartonger :)

    Helena, ja det faktiskt himla kul speciellt när vi tar en paus eller efter loppandet en fika eller äter något och tittar och pratar om allas fynd. Jag lär mig jättemycket och får upp ögonen för nya saker som jag knappt tittat åt tidigare :) Förr tyckte jag bäst om att går själv och visst är det bättre med en än ingen alls :)

    SvaraRadera
  4. Verkligen toppenfin brosch!

    SvaraRadera
  5. Ja, vilken dag vi hade! Har också varit en ensamvarg på loppisar tidigare eftersom jag inte kände någon annan som gillade sånt, men det är så mycket roligare med sällskap! Även om man ofta springer iväg lite för sig själv ändå på själva loppisen så är det precis som du skriver så himla kul att sitta och fika efteråt och jämföra vad man hittat.

    SvaraRadera
  6. Så roligt ni verkar ha haft det, grymt! :)

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt ÅR från mig, önskar dig många nya roliga fynd under året som kommer;)läste om er härliga dag på Trillivippas blogg...

    SvaraRadera
  8. Jenny och Trillivippa, ja vi hade så trevligt! :)

    Cinna, önskar dig det samma och lyckönskar även dig en massa fina fynd det här året.

    SvaraRadera