onsdag 4 januari 2012

Loppispremiär 2012

I går hade jag en sådan tur att Erica kom förbi och hämtade upp mig med "loppomobilen". Vårt målet var IKEA men med en "loppomobil" så måste man ju stanna till på minst en loppis. Det blev två och på den första i Sätra hittade jag en teak trana och ett påslakan från 70 talet (trots att jag sagt till mig själv att sluta köpa påslakan) men, men det fick hänga med trots allt för det kostade endast 10 kr. Det kostade mig totalt 35 kr. Efter Sätra svängde vi in på Myrorna i Skärholmen och som vanligt hittade jag ingenting där och det som eventuellt skulle kunnat  ha varit av intresse är för dyrt.

7 kommentarer:

  1. Fina fynd! Själv hade jag en superfynddag med ett gäng maffiga W germanyvaser och tre dukar i knallfärger, grönt, rosa och orange. Man blir liksom så glad hela dagen!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag hittar heller aldrig nåt på myrorna i Skärholmen. Fast å andra sidan är jag inte där så ofta. Sist jag försökte åka dit så spydde lilla E i bilen när vi skulle leta parkering så då var det bara att vända hem igen, sen var det min tur, så nu förknippar jag det dessutom med magsjuka haha!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina fynd! Har också varit på Myrorna i Skärholmen får nog hålla med om att det är lite dyrt ibland.

    SvaraRadera
  4. Maria, du verkar ju verkligen ha fyndat ordentligt. Vad kul och jag gillar också knalliga färger och håller med om att man känner sig glad av både fynd och färger.

    Jenny, vad trist med lill E i bilen men du missade nog inte så mycket. Dom har även mycket fläckiga och trasiga saker så det gäller att vara ordentligt lite extra uppmärksam när man går på Myrorna.

    Gunilla, tranan tar nog sig en flygtur till Japan snart :) Det var riktigt kul att gå på loppis igen för det var ett tag sedan sist.

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul att hitta en ny, rolig blogg! Jag länkar från mig till dig och hoppas det är okey :-D Nu ska jag surfa vidare in på din webshop!

    mvh Joanna

    SvaraRadera
  6. Hej Johanna, och jag tycker att det är kul att du hittade till mig och P. Självklart får du länka, saker/bilder och ord ska spridas :) Lägger ut mycket nytt just nu och är det något du letar efter så är det bara att höra av sig jag har mycket på sidan om P. Ha en jättefin dag!

    SvaraRadera
  7. Jättesöt trana och det var väl en bra start på året. :)
    Jag har inte hunnit med en enda loppis än men det ska väl bli någon i helgen i alla fall.

    SvaraRadera