söndag 1 januari 2012

Uppåt väggen

Mitt nya hem har och är fortfarande i ett mindre kaos efter en stor leverans saker i december. Köket är det rum som mer eller mindre är klart (bara val av gardin kvar). Jag röjde i varjefall runt innan nyårsafton iom att jag skulle gå gäster så att vardagsrummet såg mer beborligt ut. Jag köpte i måndags ett nytt eller rättare sagt ett gammalt sideboard och ville kvickt får upp VILIKAALI tyget.

Fy vad jag avskyr sladdar...någon som har en smart lösning för att dölja dom?

Sideboard av okänd design

Textiltavla, VILLIKAALI , MARIMEKKO  Design MAIJA ISOLA år 1967



                                       God fortsättning och ha en fin första dag på den nya året!

18 kommentarer:

  1. Å så snyggt det är med sideboards, praktiskt och vackert. Nu längtar jag ännu mer att få flytta till en större lägenhet *suck*!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint! Ett tips för sladdarna är en Cable Turtle (tror jag den heter), en slags sladdvinda i gummi som är snygg och finns i flera färger och storlekar. Jag har ett helt gäng sådana hemma och jag tror att jag köpte dem på designtorget.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  3. DeBeer, den är väldigt praktisk för den slukar mycket. Jag mejlar dig om veckan så kanske vi kan hitta en tid och ses. Jag ska till IKEA en dag måste lösa mitt förvaringsproblem :)

    Maria, tack för tipset då ska jag slinka in på Designtorget i veckan :)

    SvaraRadera
  4. Hei på deg, Godt nytt år. Så fint det stoffet er;) Alltid så mye fint her inne hos deg på bloggen. Ha en glad dag videre, klemmer fra Norge

    SvaraRadera
  5. Åhh vad snyggt det blev med tyget på väggen mot det sidebordet!

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt! Färgerna passar så bra ihop!

    SvaraRadera
  7. Så snyggt. Godfortsättning. Kram

    SvaraRadera
  8. Så fint du har gjort! Sladdar är hopplösa. Ikea har många bra lösningar. På jobbet har vi använt oss av ett företag som heter ClearDesk. Dom kanske har någon lösning även privat. Tyvärr är deras hemsida värdelös.

    SvaraRadera
  9. Åååååå! Fyyyy vad snyggt det blev med tyget som tavla!!!!
    Gott nytt År!

    SvaraRadera
  10. Tjusigt! Sladdar har jag ingen bra lösning på tyvärr. Man får gömma dom så gott man kan bakom någon fin möbel :)

    God fortsättning på 2012

    SvaraRadera
  11. Gott nytt år! Jag hittade en duk Villikaali en gång...ligger nog i mina gömmor...den var dock i rosa/vitt om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  12. Tack alla! Gila Villikaali i dom färgerna vill jag se :) jag har i den här färgen, gröna och bruna men rosa/vitt tror jag inte jag sett.

    SvaraRadera
  13. Jag visar vid tillfälle...:-)

    SvaraRadera
  14. Vad fint du fått det! Lampan gör mig grön av avund. Bästa sladdtipset är att fästa dem längs lister och rakt efter väggen. Använder fyrkantiga kanaler med självhäftande baksidor som kan skäras i önskad längd. Finns på Clas Ohlsson.

    SvaraRadera
  15. Åh så läckert det blev med Villikaali på väggen! Och den lilla fruktskålen är urläcker! God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera
  16. Toppen Gila :)

    Anne, Tack!Var till IKEA idag och där fanns det ingen bra sladdlösning så det får bli ett besök på Classe imorgon :)Att jag inte tänkte på det:) Tack!

    Trillivippa, jag jag är riktigt nöjd och nu ska jag sy 2 kuddar till soffan i samma tyg. Fruktskålen är en riktig favorit som jag fyndade i somras i Täby :) God fortsättning till dig med och snart måste vi samlas och loppa :)

    SvaraRadera