söndag 26 februari 2012

10 gruppen - tidlösa mönster

Förra helgen gjorde jag ett besök hos 10 gruppen eller rättare sagt deras butik på Götgatsbacken på Södermalm i Stockholm. När jag bodde på Högbergsgatan passerade jag butiken dagligen och fick en startkick på mogonen av klara färg och härliga mönster. Den här dagen hade jag med mig kameran som turligt låg kvar i väskan efter fredagens besök på Antikmässan. Jag passade på att ta lite bilder på deras sortiment.

Tre av dom ursprungliga grundarna driver fortfarande företaget och dom är Ingela Håkansson-Lamm, Tom Hedqvist och Birgitta Hahn. 

Gå in på http://www.tiogruppen.com/ om du vill se mer av deras sortiment.

Fina presenttips

En underbar present till det nyfödda barnet.
Design Tom Hedqvist Ax (gröna mönstret)

Med en sådan här på huvudet så syns du garanterat ute i  regnet.

Ungsvantar i härliga klara färger. Design: Ingela Håkansson-
Lamm Rapp




Dockvagn med fräckt mönster av Ingela Håkansson-lamm Frö

Skulle inte tacka nej till den här väskan.
Design: Tom Hedqvist Ax


Vacker anteckningsbok Design. Birgitta Hahn
Treviso

4 kommentarer:

  1. Jaa man blir så glad att titta in i deras butik. Snart dax med en ny väska därifrån tror jag...vårfin!

    SvaraRadera
  2. Tråden och Gila, när man går förbi så sugs blicken till skyltfönstret och jag skulle också vilja ha en väska därifrån för kvaliten är så bra och mönstren så iöganfallande.

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackert! Underbara grafiska mönster i läckra färger, inte konstigt att de känns så tidlösa.

    SvaraRadera