fredag 3 februari 2012

Blå/turkost Glas

Jag kan inte så mycket om glas men surfar runt och försöker spåra alla dessa vaser som kom med i kartongerna. Glasbruk och design fyller jag i eftersom och vill någon hjälpa till med at tidentifiera så är jag glatt tacksam för det. Just nu vill jag visa vad som låg i lådorna.En skatt eller inte, jag vet inte? En vän till mig sa att glasvärdet och intresset för glas svalnat på marknaden men som sagt det har jag ingen koll på. Det mesta ska säljas. Har jag skrivit fel ursprung på vaserna så rätta mig gärna.

Elme


Elme


Elme











Christer Sjögren/Lindshammar





Pukeberg

Sven Palmqvist/Fuga

12 kommentarer:

  1. Jag ser inte alla bilderna pga nån knäpp säkerhetsinställning på jobbets nätverk, men de tre första är Elme i alla fall! Jag har nog de flesta, ska kolla om jag saknar nån av de två första du har, i så fall kan jag tänka mig ett byte eller så :-)

    SvaraRadera
  2. Härliga glasföremål. Jag är inte heller haj på glas men gillar de orange, röda och gröna...

    SvaraRadera
  3. Du har en fin samling glas, färgerna är fantastiska. Precis som Gila så är orange mer en färg vi har hemma.

    SvaraRadera
  4. Åh, min favoritfärg! :) Kan tyvärr alldeles för lite om glas jag med, men mycket snygga sakr var det i alla fall! Gillar de fyra från Pukeberg, är det vaser eller ljusstakar?

    SvaraRadera
  5. Benny, kolla och återkom.

    Gila och Restroprylar, jag gillar ju också orange bäst och det kommer några sådana med i ett nytt inlägg om glas.

    Trillivippa, jag det här är väl en färg för dig :) Pukeberg är ljusstakar och visst är dom fina.

    SvaraRadera
  6. Hej svejs!
    Kommer Fuga-skålarna på sista bilden att läggas ut i din nätshop? Så himla fina!
    Elin

    SvaraRadera
  7. Hej! De där ljusstakarna - är de till salu? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin! Ja, jag ska försöka hinna lägga ut dom i helgen har svårt med prissättning men på söndag eller under nästa vecka så ska dom finnas där. Eller eget prisförslag.

      Hej Maria, Ja, men jag vet inte vad jag ska sätta för pris? Men som jag svarar Elin så lägger jag ut dom tidigast söndag eller under nästa vecka då jag har mer tid. Har du ett prisförslag så får du gärna komma med det.

      Radera
    2. Ljusstakarna är superfina, hade de varit oranga så hade jag köpt dem direkt :)

      Att sätta pris på saker är inte enkelt, men du kommer att få ordning på det. Efter ett tag så blir det en vana.

      Radera
    3. Retroprylar, just det där att inte ta för mycket men heller inte för lite. Vaser är ju inte min melodi och om man tittar på nätet så tar dom ju jättemycket i utlandet och frågan är på vilken nivå man ska lägga sig på. Får kolla lite under helgen

      Radera
  8. Riktigt fin samling med fina vaser..den första gillar jag nog bäst!!

    SvaraRadera
  9. Vilken ögonprakt.
    Vasen som är ovanför christer Sjögren-vasen, femte vasen underifrån är intressant för mig. jag har en röd och en orange med samma typ av fot. Har ingen aning om ursprunget (som vanligt när det gäller glaset..)

    Jag har visat dem här:
    http://lamome-oldfashioned.blogspot.com/2011/08/vackrare-vardag.html

    SvaraRadera