onsdag 8 februari 2012

Bloggutmaningen, Salt och Peppar

Jag har sedan tidigare visat den här trion, i härlig gul nyans POP, Möllan, NilsJohan tillverkad i Italien. Jag tycker att de har en underbar form och blicken dras automatiskt till hyllan där dom står när man sitter vid matbordet. Det finns ett men,  de är inte särskilt praktiska då hålen är så små.



När jag såg att ni andra hade samlat ihop en hel del kar så började jag kolla runt i mina egna hyllor och skåp och hittade även dessa.


En pepparkvarn i teak, den blå en Stig Lindberg, Colorado (men saknar plastplugg i botten och är mer som dekoration), de grå salt och pepparkaren är från Danmark (Knabstup) har många i den serien och sist men inte minst en liten Marianne Westman köpte för 3 kr men det finns ett litet nagg och den är också som en liten dekoration ovan köksfläkten.

Såg Prylgalens ströare och vet inte hur jag missade mina FIGGJO FLINT ströare men här är dom ivarjefall så det inte blir uppror i köket.

Fler kryddor att ta del av:









13 kommentarer:

  1. Du hade en liten samling ändå! Ibland är det bra med den här typen av utmaningar så man får rota lite i skåpen, man vet aldrig vad man hittar. ;) POP-setet gillar jag verkligen, tycker formen på delarna är så snygg!

    SvaraRadera
  2. Väldigt stiliga kar!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt med de knallgula blanka!

    SvaraRadera
  4. De där små lökformade karen är så fina, det spelar ingen roll om de är i stål, plast, porslin eller annat material. Det är kanske dem jag skall ha som nästa samlarprojetkt?

    SvaraRadera
  5. Trillivippa, ja börjar man leta runt, öppnar fler skåp så hittar man mer och mer :)

    Debeer, de lökformade är jättefina har en gul över men även transparanta. Jag vill nu ha i teak efter att jag sett prylgalen/Marias :) och Kerstins Kokk små ARABIA ströare men vad det lider i den här utmaningen så blir det nog fler önskemål att börja samla på.

    SvaraRadera
  6. Det översta gula setet var verkligen fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Diana riktiga karameller är de :)

      Radera
  7. Vad mycket läckert du hade!!

    SvaraRadera
  8. Härlig liten samling! Såg ditt vykort i Tidningen Retro också! Kul :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev så himla glad när dom mejlade och frågade om jag ville vara med :) Och dom valde också den bild som jag själv hade fått valt, köksbilden.

      Radera
  9. fin samling, min favorit är de första, formerna är ursnygga

    SvaraRadera