söndag 5 februari 2012

Något i ögonvrån på Megaloppis

Det var jag, Stefan, porslinan, och Mangania som hängde på låset på årets första Megaloppis i Solnahallen. Det fanns mycket tyger som jag denna dag helt inriktade mig på inte till riktiga fyndpriser och det är det inte ofta det är på Megaloppis men ok priser. Handlade mycket av Prylgalen som denna dag hade en hel del smått och gott. Tack till dig! Vi hade en riktigt trevlig dag som vi alltid har när vi strålar samman och jag hade turen att få skjuts ända hem av snälla Erica och loppomobilen med alla mina tyger.

Dagen absoluta fynd höll jag på att missa. Jag köpte ett påslakansett från 70 talet i orginalförpackning och oanvänt i mina favoritfärger. På väg bort från säljarens plats vänder jag av någon anledning blicken tillbaka och mot golvet. Hjärtklappning och snabbt backen i och där hänger den...take a look!

Kommer jag inte i den här så ska jag låta skönhetsoperera mig. Den slår till och med den senaste Marimekko klänningen jag köpte från USA. Priset 200 kr kanske inte är ett fyndpris för många men för mig var den ett fynd och finsk design.

Modellen, mönstret och skicket är perfekt.


18 kommentarer:

  1. WOW! Helt underbar känning, stort grattis till det fyndet och du, 200 kronor var den defintivt värd!

    SvaraRadera
  2. Jösses, den är ännu snyggare på provdockan!!!

    SvaraRadera
  3. Maria och Erica, jag kan inte se mig mätt :)Jag vill ha sommar NU!

    SvaraRadera
  4. Oj vad fin den är. Jag tycker nog att 200 kronor är ett kap för en klänning, som dessutom är så unik! :)

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det så :) Jenny, den blå vasen är din om du fortfarande vill köpa den och om du vill vänta tills efter Antikmässan och byteskvällen med dom andra för att se vad dom har med sig så är det ok :)

    SvaraRadera
  6. Men vilken tur att du kikade i ögonvrån. Den är helt underbar. Grattis.

    SvaraRadera
  7. Ja, Tråden det är jag verkligen. Jag har köpt en hel del tyger som ska gå till försäljning men jag vill vara försiktig med att lägga ut dom här du vet ju anledningen men ska visa några i veckan.

    SvaraRadera
  8. wow! riktigt snygg! vilken tur du hade. :) vill se påslakansetet sen också, men det kommer väl? :)

    SvaraRadera
  9. Maine, den är absolut fantastisk och det lustiga är att jag i veckan beställde en A-linjeformad blus från fixastilen. nu och när jag hämtade den idag och packade upp den så är det samma mönster fast i andra färger och den är så underbar, helt rätt, den är jag. Jag visar den och påslakanet i veckan.

    SvaraRadera
  10. jättejätteruskigt fin!

    SvaraRadera
  11. Tack för igår, det var som vanligt jättekul att loppa med er! :)
    Och klänningen är verkligen underbar, hoppas på att få se dig i den i sommar!

    SvaraRadera
  12. Hej Trillivippa, den ska absolut på i sommar :) Tack själv för vårt roliga loppande igår. Ericas "grej" i fiket sitter jag fortfarande och ler åt :)

    SvaraRadera
  13. Klänningen är helt fantastisk!! Tycker priset var ett kap. Jag är mest olycklig över att jag missade denna loppis - gjorde ingen nytta i lördags så jag kunde lätt ha varit där men var får man reda på dessa tillställningar?? Men jag har ingen plats för fler tyger så det var kanske lika bra :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Biverton, jag kan lägga ut här nästa gång det är något. Nästa stora loppis är
      VINTERBAKLUCKELOPPIS under tak
      Kungens Kurva
      Gallerian bo:x parkeringshus
      25 - 26 februari kl. 11-16

      Kanske vi ses där. Är vi fler som åker dit så brukar vi ha en trevlig bloggträff.

      Radera
    2. Jag antecknar i min kalender och planerar för att åka dit. En bloggträff låter väldigt trevligt, så får man se vilka det är man inspireras av :) / Julia

      Radera
  14. Underbar klänning! Och så lustigt att det var det trycket som på blusen fast i annan färgställning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linda, visst är det lite festligt sammanträffande. Då kanske klänningen också år en Vanessa :)

      Radera
  15. Vilket fodral!! Något för sommarens grillfester :-)

    SvaraRadera