söndag 11 mars 2012

Glas en lördag

Jag var på loppis igår och hittade lite till mig själv. Jag tittade en gång och gick ifrån rummet där det fanns glas och porslin och funderade. Jag tittade ytterligare en gång och gick och köpte dom tre ljusstakarna i ett annat rum för att när jag var på väg från loppisen inser att jag skulle få vänta på bussen och gick då upp och köpte dom två kastrullerna. Kastrullerna i glas kommer dock inte att sättas över gaslågan på gasspisen. Dom kommer att bli fina på matbordet för man kan se vad som finns i.

Ljusstakarna är riktigt ståtliga i fönstret och jag har ingen aning om varifrån de kommer eller vem som designat. Det saknas nu bara ljus.

Jag tänkte även visa dom fina skålarna från SEA glasbruk Kosta. Jag tycker dom är perfekta att ge till någon man gillar och fylla dom med godis (köptes inte i går).

Jag bjuder även på några bilder på två vaser jag har här hemma.






5 kommentarer:

  1. Snygga vaser, kul att du hittade något till dig själv. Kram Tråden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, efter mycket velande. kram

      Radera
  2. Loppislycka! Jag hittade ett färgglatt tyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jom jag såg vilket kap du gjort. Fantastiskt vackert tyg.

      Radera
  3. Nu vet jag var du bor! Mitt emot kungsklippan och Stadsarkivet där jag jobbade en gång. :) Ditt hus är sååå fint! Och läget!

    SvaraRadera