måndag 19 mars 2012

Gult, orange och vitt

Gult, orange och vitt det är grejer det ! Jag blir alldeles lycklig och varm när jag ser mönstren och färgerna ihop :)  Det är mina favoritfärger just nu och det har väl varit så ganska så länge.

I går tog jag en promenad ner till Hötorget på förmiddagen och jag kom väl dit vid 10 tiden och då var det redan full fart där bland köpare och säljare. Det är jättelänge sedan jag besökte Hötorgsloppisen men där stod fortfarande samma säljare som då. Det var en blandning av skräp och fint, billigt och dyrt som det brukar vara. Jag scannade av allt rätt snabbt och det fanns inga tyger alls men däremot så hittade jag två efterlängtade plastprylar. En serie som jag redan första gången jag såg den föll pladask för. Mitt samlande på serien har legat lite i vila men nu är den väckt igen och har någon delar i bra skick så hör gärna av er.

Två kaffekoppar designade av Stig Lindberg för Gustavsberg och serien heter Balett.





Visst blir man sugen på en härlig och färgrik picknick när man ser på skönheterna på bilden.

18 kommentarer:

  1. Vilka färger! Det behövs en grå dag som denna.

    Jag ska hålla utkik efter Balett åt dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen Jenny! Många ögon är bättre än bara två :)

      Radera
  2. Riktigt snyggt! Picknick, ballkongfika eller termoskaffe...allt känns rätt med de där kopparna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom kommer nog att bli riktigt välanvända i sommar vill jag lova :)

      Radera
  3. Herlige farger!! Jeg er veldig glad i oransje!!
    Legger meg som følger, jeg!!

    Fin ny uke til deg!!!

    Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig! Vad kul att du blir en föjare till mig, välkommen :) Skickar en fin vecka till dig med :)

      Kram

      Radera
  4. Man blir alltid glad när man kikar in här bland alla dina saker Maria!

    SvaraRadera
  5. Åh, Maya, vad härligt att du skriver det för det är ju just så och den känslar jag vill att ni läsare ska känna. Toppen tack :)

    SvaraRadera
  6. vilket fint blommönster! :)

    SvaraRadera
  7. Ja, Balett är en fin serie. Nästan lika fin som Blues som ju också är i melamin. Jag har några Balett men inga koppar. Använder dem för att ha pysselsaker i. Otroligt praktiska eftersom de är av hårdplast. Hoppas du får tag i fler delar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med och förr eller senare så brukar man hitta det man samlar på :)

      Radera
  8. Otroligt fina! Fast jag skulle, inte helt oväntat, hellre samla på Blues. ;)
    Men det är ju bara bra att vi inte letar efter samma saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska ha Blues och jag kan hålla utkik efter dom till dig :)

      Radera
  9. Har du kollat med Form55 om han ska ha kvar sina två koppar? Dom är numera kompletta med fat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kolla med honom, tack för tipset :)

      Radera