lördag 24 mars 2012

Vintagemässan 2012

Jag tänkte lite trögt inför Vintagemässan " tre dagar oj, gösses kommer jag att orka" jag som är så mån om min egen tid + mitt andra jobb och Prylodesign. Nu är det så att det är den roligaste mässan jag varit på. Att se alla dessa människor i olika unika stilar från när, fjärran och olika decenier är så underbart. Vi är ett härligt gäng "privata" som står och säljer på den perfekta platsen (tycker många av oss).

Jag är extra glad över att det är några som upptäckt mitt egen klädmärke "Alma&Ruth" och köpt både klänningar och tunikor och en av kunderna ville till och med beställa en lång version av tunikan.

Idag dök även Porslinan och Gila upp efter rekommendationer att det gick att köpa Swedish Hasbeen träskor till mycket förmånligt pris.

En liten delikatess under dom två dagar vi stått på mässan är när min platsväninna En loppisgalnings bekännelser fd. kollega kommer till vår plats och ser en av mina fantastiska 70 tals kjolar från NK designgrupp och utbrister " det där tyget har min mamma gjort". Jag blir ju alltid så lycklig över varje identifiering av mönster speciellt de som jag undrat och letat designern till under så många år. Nu skulle jag förstårs vilja veta hela historien om kjolen som enligt köparen skulle ha varit med på en modevisning på NK under 70 talet. Kjolen är numera inte till salu utan den är i min privata samling av ovärdeliga kläder och mönster. Jag ska visa mönstret under veckan.

Min mamma som överaskande dök upp från Sandviken och en kollega sa " du är i ditt rätta element nu". Jag njuter av varje sekund, att stå hela dagar mellan 7 - 9,5 timme, glömma bort att man faktiskt måste få något i magen och att njuta av alla dessa olika stilar, härliga människor och att få med sig en orginalklänning designad av en av mina stora idoler VUOKKO och på fötterna prydas av ett par nya Swedish Hasbeens till våren, ja, jag behöver inte mycket mer för att vara fullkommligt nöjd. Ok, kanske en resa till Sardinen då :)

Dom som arrangerar mässan ska ha stor eloge för bra service, trevligt bemötande och ett bra val av lokal.

 En absolut nyhet innan det ens kommit ut i handeln. Swedish
Hasbeen mitt favoritsko märke till mycket förmånliga priser
på mässan.




Vackra vintagesmycken hos vår trevliga säljerska mitt i mot.



 

Det här underbara mönstret tillhör Marimekko och i en helt
ljuvlig klänning som köptes av en känd smyckesdesigner.
Jag hade chansen att köpa den först men jag kan ju inte roffa
åt mig alla karameller.





16 kommentarer:

  1. En tygnörd som mår bra ser jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så rätt, så rätt. Imorgon är det verkligheten igen "mitt andra liv" :)

      Radera
  2. Vilken härlig helg för dig! Det var en toppenlokal och bra utbud! Tack för tipset om träskorna! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Gila och det var ju så kul att ni tittade in och vilka snyggingar du köpte :) Ska kolla efter dom andra åt dig idag.

      Radera
  3. Fint reportage! Var på mäsan igår och skrev om den i min blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma Emma. Du var ju där vi stod för du har Fotograferat min kompis Marimekkoregnkappa som hänger på väggen.

      Radera
  4. KUL!Önskade jag hade varit där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir fler gånger :)

      Radera
  5. Håller med dig Maria. Fantastiskt rolig mässa och vi har hamnat perfekt där i mitten tycker jag. Alla hjälpsamma när våra kläder hamnar på vift till nåt annat ställ. Mycket bra arrangerat med! Ses imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en dag till den sista. Ja, som vi pratade om vi är som en familj där uppe på höjden! Vi ses snart!

      Radera
  6. Härliga bilder! Ser ut som att man hade kunnat spendera alldeles förmycket pengar där! ;)

    SvaraRadera
  7. Det är tur att man som igår hade så mycket att göra så man själv inte hinner handla för mycket. Men visst har det blivit några inköp :)

    SvaraRadera
  8. Ångrar förstås att jag inte gick dit nu när jag ser dina bilder. Jag borde ju åtminstone ha kunna klämt in mig i ett par skor från Hasbeen om inte annat. Hoppas du sålde bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Hasbeen hade finfina priser, skor som kostar 2500 såldes för 700 och en del modeller har inte ens kommit ut på markanden tex den jag har köpt. Ja, på lördagen gick det bra för då var det sjukt mycket folk och roligast naturligtvis.

      Radera
  9. Så kul att träffa dig igen i lördags, jag är verkligen glad att vi åkte dit! Och jag är supernöjd med mina två par Swedish Hasbeens! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma! Det blev väl dagens fynd för dig efter den misslyckade loppisen på Gärdet :)Snart lär vi väl ut med loppomobilen igen :)

      Radera