söndag 15 april 2012

Ett snabbt loppisbesök

Det var nog inte bara jag som blev överraskad av gårdagens väder, men när jag har bestämt något så kan inte ett snö oväder stoppa mig för ett snabbt loppis besök var inbokat och så skulle det bli. Jag hittade inte så mycket men tyget jag hittade var värt besväret för det blev sedan en lång väntan på bussen tillbaka in till stan.

Tyget är ett möbeltyg av toppkvalitet och är helt oanvänt då det var på rulle och jag lyckades få köpa hela fyra meter. Designen vet jag inget om men och har Googlat men ännu inte hittat någon information. Jag hittade även en kökshanduk i nyskick/linne och jag köpte den mest för det fina mönstret. Det sista som loppades var två obrutna förpackningar "Pastellljus" liljeholmen och nio stycken lösa oranga. Nu behöver jag bara en danskdesignad ljusstake till dom.







På kvällen dök min tyska vän Markus upp för en mycket trevlig kväll med mycket musik (Housemusik som vi båda har en gemensam "kärlek till), härligt prat och naturligtvis lite öl (han är ju från Tyskland) och snacks. Förr träffades vi ofta och hade sådana här kvällar och som Markus alltid uttrycker sig " Vi ses tar några öl, lyssnar på musik, snackar lite och bara softar" inget märkvärdigt. Men det är ju sådana här kvällar jag tycker är så trevligt  märkvärdiga och det skulle inte förvåna mig om vi på ålderns höst sitter någonstans i välden och lyssnar på dans/housemusik, tar en öl och softar och är så där härligt nostalgiska.

Jag tog fram mina lövfat kvällen till ära jag hade tänkt sälja dom men kom på att dom är väldigt fina ihop och jag har fyra stycken, två mindre och två riktigt stora. Tre av dom är omärkta och ett märkt med Gabriel 917. Här med chips, nötter och naturligvis några öl.





 

Skålar/fat utan snacks i.


16 kommentarer:

  1. Det är så jäkla skönt med vänskap som inte kräver massa "krångel" utan bara ÄR!!!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det och det blir en skön och enkel närvaro tillsammans. Jag har två underbara tyska manliga vänner från den tiden vi jobbade tillsammans på Tyska skolan och dom har likadan närvaro när vi träffas och en hejdundrande humor. Nu väntar jag på att tysk nr 2 ska komma och umgås lite :) Hur gick det i går blev det någon runda och i sådana fall några fynd?

    SvaraRadera
  3. Det bidde ingen utan jag fick världens dunderförkylning och blev hemskickad från jobbet på fredagen och trodde ändå att jag skulle kunna smita ut en sväng men tji fick jag!!! Nu ligger jag på soffan och hostar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad tråkigt. Jag skickade nyss ett mejl till dig om en loppis den 22:a som kanske kan vara något! Krya på dig!

      Radera
  4. Möbeltyget är bara så vackert, vilket fynd. Kul att du har hunnit haft det trevligt också förutom loppandet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ska få klämma på det någon gång :) Ja, jag har hunnit med mycket trots att helgen har varit lika lång som den brukar vara. Kram vi ses i veckan

      Radera
  5. Vänskap är en skattefri förmån. Snart får vi ta lite häng med mat tycker jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra och så rätt. Ja, det känns som det är dax för det :)

      Radera
  6. Vilka fina tyger! Låter som att du haft en bra helg :)

    SvaraRadera
  7. Tack Jenny, och ja, så trevligt. Har inte hunnit kollat igenom allas bloggar under helgen det får bli i veckan. Hoppas du hittat något fint fynd som du alltid brukar göra. Ta hand om dig, det är väl dax snart va? :)

    SvaraRadera
  8. Om du fotar faten utan snacks så tror jzg att jag kan hjälpa dig med var de kommer ifrån :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Då fixar jag bild och lägger in i inlägget.

      Radera
  9. Faten var riktigt läckra...och de passade fint till ljusstakarna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, visst gör dom och tur att man spar vissa prylar ett tag för att se på dom många gånger för att till slut känna näpp dom ska jag ha själv och så blir det så bra :)

      Radera
  10. Vilket läckert möbeltyg! Och framförallt - vilken härlig kväll ni verkar ha haft! Jättefina lövfat, tur att du inte sålt dem. :)

    SvaraRadera
  11. Ja, möbeltyget är fantastiskt ska försöka flirta och byta det med Tråden (kukku tyget :)) Ja, det var en jättekul kväll lite nostalgi även det. Jag är glad att jag behåller vissa prylar och inte är för snabb att sälja dom :)

    SvaraRadera