fredag 6 april 2012

Fyra mönster - Fyra svenska designers

Utanför är det busväder och det känns lite extra lätt att hålla sig inne och frossa i mönster och tyger. Som några av er vet så pågår ett arbete med en ny webbshop och mitt stora jobb just nu är att fotografera om alla tyger och alla prylar men och andra sidan så har jag en webbdesigner som nu i början hjälper mig med att lägga in bilderna sedan får jag sköta det mesta själv. Men det är kul att ta hand om hela processen från fyndet till försäljningen. Med den nya så blir det även enklare med bildhanteringen som tagit massor av min tid.

I går var jag utklädd till Påskkärring på jobbet men jag blev nog mer en uppklädd påskkärring då alla tyckte att jag var så fin. Jag drog på mig en av mina Marimekkoklänningar se bild.

Nu när jag rotar runt bland tygerna så har jag tagit fram fyra favoriter i rött.

Först ut är Sven Fristedt - Glada blad sedan Wanja Djanaieff svanar - på tredje bilden Toni Hermanssons mönster från Almedahls och sist Chiqui Mattsons mönster jag kom över på Antikmässan.


Sven Fristedt


Wanja Djanaieff




Chiqui Mattson

10 kommentarer:

  1. Glad påsk!

    önskar herr och fru Ljunggren /Retroprylar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma till er!

      Radera
  2. Jättefina tyger, men helst av allt hade jag velat se en bild på dig som uppklädd påskkärring! :)

    SvaraRadera
  3. Vi är fler som skulle vilja ha sett påskklädseln .

    SvaraRadera
  4. Jo, det tror jag säkert att ni velat :), men tyvärr så hade påskkärringen brådis med både dinosarietårtor och grillning igår så det blev tyvärr inga bilder. Ni får vänta tills nästa år :)

    SvaraRadera
  5. Jag börjar verkligen få upp ögonen när det gäller tyger. Nu förtiden går jag inte bara förbi tyghyllorna på loppisarna utan jag både sneglar och nyper lite! Snart kommer mitt första inköp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli intressant att se vilket tyg som blir ditt första :)

      Radera
  6. Superfina mönster. Har en fråga till dig. Du som vet mycket om tyger, vet du ngt om tyget jag köpte igår?
    Du kan se det i mitt inlägg om tid & rum.
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emma!Tyget är jättesnyggt men tyvärr så vet jag inget om det mönstret men gisses vilken snygg klänning du kommer att få :) Glad Påsk!

      Radera
  7. Maria, så vackra tygerna är. kram Tråden

    SvaraRadera