tisdag 24 april 2012

Lite mjukt och mönstrat

Vill först säga att jag kan inte skriva inlägg på er andras bloggar något knas men jag läser dom.

Jag hoppas att vi är många som ses på Megaloppisen i Solnahallen på lördag och att vi har en bloggfika som vi brukar för det skulle vara så kul att träffa er alla igen och kul om några nya ansikten dök upp.

På lördagens loppande så hittade jag inga tyger alls och det kändes lite "tomt i hjärtat" :). Tog en chansning på söndagen och åkte till Myrorna. Ja, jag vet det är absolut inte mitt favoritställe nu mera men ibland så kan det finnas fynd även där speciellt om dom har halva priset på vissa varor.

Det här är vad jag hittade.

Två längder grönt




Korta gardinlängder och mönstret är tycker jag så underbart
och det var inte svårt för ögonen att hitta fram till dom.


En bit hjärtan - COOK COLLECTION, Tampella Finland


Ett Decoplus tyg som säkert passar en del i smaken och
måste bara bjuda på några söta närbilder.




En smal bonad med dekorativa fåglar och märkt UHR


Hittade även en dansk ljusstake i gjutjärn, en "Pado" design Jens Quistgaard för 5 kr. En sådan där som man sätter långa smala ljus i men upptäckte att jag missat att fotograferat den så den lägger jag in i efterhand.

4 kommentarer:

  1. Men det var ju fantastiskt mycket fint! Jag hade gärna kommit på bloggfika i Solna men jag ska "hem" till Umeå i helgen. Hoppas ni gör många fina fynd!

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad synd att du inte kan komma men det blir fler tillfällen. Ha det så himla bra i Umeå och hoppas att du hinner loppa där.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, jag har päron och äpple-tyget i en annan färgställning. Får väl blogga om det nån gång! :)

    SvaraRadera