söndag 29 april 2012

Mina köp från Megaloppisen

I går var jag på Megaloppisen i Solna och det är nog den loppis som jag inte har hög puls inför och det för att jag sällan gör direkta fynd. Det jag menar med fynd är att snubbla över något superbilligt. Jag handlar visst och det är fina tyger och annat men inte till fyndpriser (finns dock några undantag).Det är väl mer personliga fynd saker som jag har på min önskelistan som slinker ner i vagnen.

Det roligaste med Megaloppisen är att träffa alla retrobloggvänner och så även igår. Några sålde och några shoppade och vi avslutade med en trevlig bloggfika där vi visade delar av våra inköp.

Porslinan och H55 säljer även idag och det utlovas prylar till riktiga fyndpriser. Linda som har bloggen En loppisälskares...  står även hon och säljer och även hos henne kan ni göra riktigt bra fynd.

Mina hårda inköp

Eva kontaktade mig innan loppisen för hon hade
hittat två delar av Annemari som jag nu börjat
samla på. Nu har jag tre delar i serien och
sökandet fortsätter efter fler. Tack Eva, för
att du hörde av dig.


Jag är ju svag för färgglad plast. Jag har utökat
med sex muggar från danska Rosti och på väg
upp till bloggfikan fick jag syn på fyra gula
muggar från finska Sarvis som jag bara måste
ha för designen är så enkel och läcker.






4 kommentarer:

  1. Serien Annemari var ju superläcker. Vart kommer dessa ifrån? Inte sett dessa tidigare.

    Gillar verkligen det färgglada och uttrycksfulla porslinet. Man blir ju både glad och mätt när man använder dessa till matlagningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde svara på din fråga den kommer ifrån Norge Figgjo Flint :)

      Radera
  2. Hej Jesper! Ja, serien är verkligen superläcker och den passar perfekt hos mig och som bloggvännerna sa igår när jag visade upp den på bloggfikat " serien är du". Lite lustigt att jag som sprungit på loppisar i så många år och inte sett serien tidigare men "bättre sent än aldrig".

    SvaraRadera
  3. Sidubara: en till som gillar Annmari!
    Och förstås gillar jag Sarvis så finländare jag är :)

    SvaraRadera