fredag 13 april 2012

Vuokko och två till.

På Vintagemässan köpte jag en inte till fyndpris men kände Yes! den ska jag ha och sen bytte jag till mig en även den under Vintagmässan. I går kom det sista i raden av nyinköpta klänningar. Jag har tittat in hos Fixastilen  i flera månader och till min stora förvåning så har klänningen funnits kvar.

Tack Linda och Fixastilen! Den är perfekt och den kommer att bli ett flitigt använt plagg till sommaren.

Jag är en jeansmänniska men trots det så är klänningen för mig det perfekta plagget och speciellt vår och sommartid. Och med färg och mönster så kan det få även den för mig snyggaste mannen i Stockholm att komma med en fin komplimang. Så tjejer klä er i färg i sommar ni glädjer nog inte bara en utan många :)


Vukkoklänning orginal från 70 talet


Maud Fredin Fredholm






Klänningen jag fick igå från Fixastilen.
Ärmarna ska kortas något.


Spänne i midjan.

12 kommentarer:

  1. men wow vilka klänningar! Hur fina som helst!

    SvaraRadera
  2. Så fina retroklänningar!
    Ja mycket färg ska det vara i år! Jag har själv köpt en riktig liten läcker sak som jag ska ha på ett bröllop i sommar. En mörkblå klänning med vita och rosa fåglar, toksmal midja,rosettskärp, puffärmar, guldblixtlås hela vägen bak... Kommer ett blogginlägg om den i helgen :-) Nu gäller det bara att hitta ett par vita lackpumps i 50-tals stil...kan ju bli lite trixigt.
    Må gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt, mycket färg ska det vara :) Åh, jag är nyfiken på din klänning ser fram emot att få se den. Det där med skor kan vara knepigt just med storlekarna. Tyvärr så har jag inga lackpumps till dig. Må så gott du med!

      Radera
  3. Superfina! Tja man skulle kanske piffa upp sig i något färgglatt till sommaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! :) Det finns ju ganska så mycket fint Vintage att välja på i retrobutikerna eller så hittar du kanske något på alla fina, roliga utomhusloppisar som snart sätter igång.

      Radera
  4. Herregud, jag faller av stolen. Vuokkon är helt fanstastisk!

    SvaraRadera
  5. Ja, maya den är riktigt läcker i alla sin enkelhet och i strålande skick :)

    SvaraRadera
  6. Vukkoklänningen är helt fantastisk! Vilka färger!

    SvaraRadera
  7. Hej hej! Vad roligt med alla fina klänningar! Så bra att du gillade den du köpte från oss, alltid kul att höra hur de tas emot. :)
    Den randiga överst är ju en klass i sig, såååå himla snyyyggg!
    Tusen tack för att du gjorde detta inlägg!

    Linda

    SvaraRadera