tisdag 8 maj 2012

Grönt

Kjell och Anita kom med lite prylar och tyger i lördags och när jag la in en del på arbetsbordet så reagerade jag dagen efter att det var bara var gröna prylar jag lagt upp där.

En Holmegaardskål
En Royal Krona
Vereco kaffekoppar
Uranglas skålar och ljusstakar

På väggen en textiltavla av Sven Fristedt i orginaltrycket. Det finns ett nytryck som IKEA lät trycka upp för flera år sedan men här ser ni en bit av orginalet.



Jag fick även alla gardinstänger uppborrade i helgen och det första som sattes upp i köket var gadinkappan som Tom Hedqvist "Kyoto" designat för 10 gruppen på 70 talet. Jag hade två kappor från början och en sålde jag till Japan för många år sedan men den här var det ingen som ville köpa och idag är jag glad för det.  Här och nu passar den fint och mönstret är så "geni-enkelt" som jag kallar dessa typer av mönster.



Snart ska jag ta en kortare mental paus dvs. logga ut när det gäller både dator, internet och telefoner. Jag brukar göra det ibland för att bevisa för mig själv att jag inte är beroende av allt sådant :) Jag behöver läsa, umgås, samtala, skriva och bara vara närvarande och inte hela tiden vara i planerandet, görandet...framtiden. Det brukar ge susen och ge energi som jag behöver massor av nu när loppissäsongen riktigt sparkar igång i slutet av maj.

När jag loggar in igen ska jag ha en textil utställning på min balkong. Varje vecka ska jag klä en stor ram med ett av mina många favorittyger. Dom människor som passerar mitt hus och  höjer blicken tre våningar upp kan alla få ta del av dessa fantastiska mönster från 60 - 70 talet. Jag kommer att berätta mer när det är dags och för er som som vill se men inte passerar så kommer jag även att visa alla bidrag här på bloggen.

Tills vi hörs igen ha det riktigt gott!

8 kommentarer:

  1. Önskar dig ett riktigt skön paus i värmen! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gila. Jag höra av mig när jag är påloggad igen. Ha det så bra du med och fynda i massor :)

      Radera
  2. Låter fantastiskt skönt! Visste att jag hade mycket mycket mer tyger än vad jag hade på megaloppisen. Har hittat kasse efter kasse i källaren och hos mamma. En del av det gula tyget hade åkt ner på golvet så det har jag härhemma till dig. Hittade en kappa av exakt samma tyg som du har här på bilden fast i orangebrunt!
    Vi hörs och ses!

    SvaraRadera
  3. Aha, vad nyfiken jag blir :) Vi får ses/höras när jag loggat på igen. Vad läckert i orangebrunt den får du gärna spara till mig :) Lycka till på mässan på söndag och jag hoppas att den ger bra reklam till dina fina kläder. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  4. Riktigt läckert med svart, vitt och grönt. Precis den kombon har jag i mitt kök och jag tröttnar aldrig på det. Må så gott!!

    SvaraRadera
  5. Det bara blev så ! grönt ! :)

    SvaraRadera
  6. Klokt med lite "fasta" från allt som vill hålla oss upptagna...grönt är skönt!

    SvaraRadera