söndag 10 juni 2012

Gustavsberg och en blev plötsligt två

I morse mötte jag upp Linda som har bloggen En loppisälskares bekännelser vid Hötorget för vi skulle fynda kläder. Tanken var att jag äntligen skulle få även jag en underbar morgonrock i frotté men den lyste med sin frånvaro men det blev två gröna frottéklänningar och ett plyschplagg till mig själv som jag ska mysa i när hösten kommer. Maria från butiken Tid & Rum i Årsta fanns också på plats och vi hjälptes åt för att lite snabbare kunna dyka ner i kartongerna för att snabbare hitta fynd.

Efter Hötorget åkte vi vidare till Täby och där började det med att jag hittade S E Juhlins kaffekoppar från Gustavsberg och när jag började gå in på andra gången hittade jag nästa serie plastkoppar från Gustavsberg men jag vet tyvärr inte vem som designat dom. Jaha, tänkte jag det blir en plast dag men därefter hittade jag inga fler plastprylar.

Däremot så hittade jag en kompis till min gula grisemaljmugg så nu är  "en plötsligt två" synd bara att den saknar en söt figur som dekoration.

Tack snälla Linda för att jag får åka med dig, det är så många fler ställen man hinner besöka och jag kommer snabbare hem. Tack också till dig, Erica och Gila när jag får åka runt och loppa med er och era "loppomobilar" .

Fler helgfynd visas under veckan och ett inlägg om "Vilken klänning kommer jag att välja till onsdagens skolavslutning".


                                                                S E Juhlin, Gustavsberg




                                                                Gustavsberg - design ?







                                                               "en blev plötsligt två"

10 kommentarer:

  1. Se där! Inte illa. När jag var på Hötorget fanns det två frottemorgonrockar i small, men i svart och brunt. Köpte tre kortärmade blusar i samma modell som den med hjärtan som du har (samma märke var det) men med små tulpaner på. Kunde inte bestämma mig för vilken som jag gillade mest...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag köpte faktiskt en svart fast den var i plysch men dom som jag menar har både Prylgalen och Maria på tid & rum köpt sedan tidigare och jag bara "älskar" den och vill ju ha en jag med :) Äsch det är lika bra att köpa alla tre om du inte kunde välja det är ju så billigt. Det är ju mycket som är ministorlekar tyvärr, ville även ha en blå skjortklänning men bara små storlekar.

      Radera
  2. Vilken lycka att hitta så fina koppar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte så ofta jag hittar bra plastprylar och i bra skick men ibland så :)

      Radera
  3. Hej!
    En sån där brun plastkopp har jag, dessvärre helt förstörd av vattenfärg och lim. Det ska bli kul att se din "avslutningsoutfit" på onsdag! jag hoppas på uppehållsväder, åtminstone.

    Ses imorgon!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, outfiten beror på vädret helt klart! Kram

      Radera
  4. Hörde av säker källa att söndagen var en blöt historia så lyckades ni att hålla er torra eller hamnade ni i skyfallet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hamnade i skyfallet men vi tog skydd under ett parasoll och sedan tog vi en liten sväng till efter skuren. Lite blöt blev vi men man torkar ju det är ju bara vatten. Hoppas det gick bra med er försäljning.

      Radera
  5. Wow vilka fina koppar.

    Minns dessa från barndommen. De är verkligen läckra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom bruna ska säljas men vet inte hur jag ska göra med dom andra? :)

      Radera