måndag 9 juli 2012

Helgens inköp

Jag har lagt ut det mesta av mina inköp från helgens loppande på en och samma bild.

På sista bilden är väskan jag köpte på Hötorget igår och när jag betalat den säger säljaren - vill du ha en påse att lägga den i om du skäms för den? Jag bara skrattade och sa - att jag skulle aldrig skämmas att bära den här väskan :) Skulle du?

På bilden en del kändisar, Marianne Westmans fantastiska fat "Picknick", TIO gruppens blå tyg i mitten från 1993 men TIOGRUPPEN är TIOGRUPPEN så årtal spelar ingen roll i det fallet. Sven Fristedt ligger bredvid i ett mönster med rutor också det ett modernare mönster. Längst till höger tror jag det är ett Netterdagtyg (ska forska lite mer i det). Två längder av det vackra kanintyget designat av Ulla Ericson-Åström. En blå härlig klänning i frotté och lite till...




16 kommentarer:

  1. Jag skulle skämmas om jag la väska i en påse...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just så :) den va bra!

      Radera
  2. Härliga tyger och väska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tråden tänk att det fortfarande finns en massa fina tyger att fynda :)

      Radera
  3. Nä skulle verkligen inte skämmas. Vilken lustig säljare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulrika, han sa det iof vänligt och han är en glad Hötorgetsäljare men jag blev lite förvånad över frågan, men förmodligen sa det mer om vad han tyckte om väskan :)

      Radera
  4. Oj vad härligt! Häruppe hittar jag nästan inget alls denna sommar. Myket tråkigt. Och om jag hittar är det rent löjliga priser. Hittar mer på min egen vind som jag glömt att jag köpt. Frotteklänningen, är den från dem med kläderna? Jättefin är den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att du hittar så lite, vet du varför? Nej frotteklänningen hittade jag i Täby i lördag. Det fanns inga plagg kvar alls hos dom med kläderna på Hötorget, tyvärr. Kan ju hoppas på att dom har lite kvar till efter sommaren :)

      Radera
  5. typet längst till höger heter lycksalighetens ö och är designat av anna-lena emdén. det är mitt absoluta favorittyg! kolla mer här: https://picasaweb.google.com/knepparty/MinaTyger02
    måste hålla koll på din shop om du tänk att lägga ut det där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack Hanna, jag var lite osäker på Netterdag eller Emdén. Visst är det ett fantastiskt mönster. Jag ska lägga ut en bit där, inom kort :)

      Radera
  6. Åh wow, en Picknick-tallrik! Det var inte illa! Alla tyger är såklart också jättefina!
    Hoppas jag kan hänga med nästa gång, blir det fint väder till helgen kör jag gärna både lördag och söndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är fatet fin och till ett pris av 5 kr men dessvärre inte i det finaste skicket men lägger man frukt eller annat på fater så syns inte skavankerna.

      Radera
  7. Härliga fynd! Kanintyget tycks börja vara riktigt attraktivt när man följt på annonser på tradera. Landskapstyget tycker jag är jättefint.

    SvaraRadera
  8. Har precis kollat igenom dina blogginlägg med loppisfynd och det var ju hur mycket snyggt som helst! : ) Är intresserad av Emdentyget Lycksalighetens ö om det finns kvar men jag skrev precis och frågade om det i shoppen i samband med att jag köpte en gardin. : ) / Sofia

    SvaraRadera