söndag 16 september 2012

Arabia på en söndag

På min första runda idag såg jag när jag kom fram till ett bord 4 assietter, uppläggningsfat + en skål med fin blommig dekor och magkänslan ropade direkt JA. Men en japanska stod och diskuterade priset som jag tyckte var riktigt bra så jag tänkte " hon köper dom" och jag gick vidare lite besviken och tänkte i några steg "rackans att jag inte var först".

På min andra runda så hade jag helt glömt av assietterna m.m. men till min stora förvåning och förtjusning så ser jag att alla delarna står kvar och naturligtvis köper jag dom och när jag vänder på faten så står det  ARABIA - MADE IN FINLAND 10-68.

En ganska mager helg med fynd blev med ens en riktigt bra helg. Jag har inte sett dekoren tidigare så jag vet inte mycket om dom...men fina är dom. Eller vad säger ni ?

Fick genom en japansk bekant veta att serien heter Veera och dekoren är gjord av Esteri Tomura, tillverkad mellan 1970-1973.

 

13 kommentarer:

  1. Mycket snygga! grattis.

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Arabia er aldri feil, enten det er søndag eller mandag. Lekkert mønster. Ukjent for meg også.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Håller helt med Arabia kan man ha söndag, mändag ja, hela veckan :)

      Radera
  3. Vilken tur!!! De här är ju riktiga godingar så det vore ju inte konstigt om de hade rykt snabbt.

    SvaraRadera
  4. Grattis till fyndet. De är ju urgulliga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma, och förmodligen så är dom rätt sällsynta också :)

      Radera
  5. Superfina!! Gratulerar till fyndet!

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka fina. Vilken tur att de var kvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst var det och det är inte många gånger något man vill köpa finns kvar när någon annan verkar vara väldigt intresserad:)

      Radera
  7. Vilken söt dekor, och i jättevacker blå dekor! Ibland ska man ha lite tur..! ;)

    SvaraRadera
  8. Visst är dekoren söt och hade färgen varit en annan på blommorna så hade jag inte släppt dom ifrån mig. Nu har en "lustigt nog" japanska första tjing måste bara bestämma pris :)

    SvaraRadera