fredag 14 september 2012

Rosor en fredag

Varje fredag när jag befinner mig på Södermalm för att uträtta några ärenden så slinker jag in på Lidhl på Folkungagatan och köper deras rosor som har en mycket bra hållbarhet. Du får 15 st förvisso kortskaftade rosor för 29 kr. Jag som är speciellt förtjust i vita blommor väljer alltid dom vita och här på bilden står dom i en tung låg orange glasvas från förmodligen 60 talet. Bakom vasen min textiltavla, Marimekko/Vintage mönstret VILIKAALI design MAIJA ISOLA och bredvid vasen en orginalkartong coasters från danska LAURIDS LØNBORG design LENA EKLUND.


I går köpte jag en ny för mig men en Vintage kappa. När jag stod och prata med säljaren så började vi prata om varifrån den kom ifrån och vi började leta etikett och på sidan satt den och det var glädjande finsk design. Se så fin den är :)




                                                                      Trevlig helg!

20 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk kappa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan bara hålla med dig Kerstin :)

      Radera
  2. Mönstret och färgerna är just dina och så snygg den är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tråden! Ja, jag kände samma sak :)

      Radera
  3. Underbar!! Ses vi i Täby imorgon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes! Im coming, see you :)Hoppas på soool bara!

      Radera
  4. Ja, jösses så snygg! Hoppas att den inte sitter "som smäck" utan att ett litet snyggt jumpersett får plats under när det blit lite kallare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns utrymme för lite under också och hoppas kunna ha den några veckor till och det blir premiär idag :)

      Radera
  5. Oj oj oj så fin! Du kommer skina i höstmörkret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gila, jag ska skina lite extra för en speciell på måndag hoppas jag om vädret tillåter (du vet vem :) )

      Radera
  6. Svar
    1. Tack, och tack för kopparna jag fick köpa dricker morgonkaffe i den nu och de söta små assietterna som hängde med på köpet :)

      Radera
  7. Jösses så snygg!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag med makiato och riktigt glad är jag att den är min :)

      Radera
  8. Helsnygg kappa och i dina färger dessutom!
    Ha på dig den imorgon på jobbet, så man får se den IRL!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kappan och jag kommer :) imorgon tisdag!

      Radera
  9. Kul att du hade kappan på dig idag! Och du, den var faktiskt ännu snyggare än på bilden!! Du passar jättebra i lite starkare färger som drar åt blått.

    Kram från Babsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Babsan, kul att höra att du tycker så om både kappan och mig :) Kram kram

      Radera