fredag 12 oktober 2012

RÖD

Mina dagar har färger och fredagar är röda för mig. Är det fler än jag som har en färg för veckans alla dagar? Jag tänkte köra ett färgtema och under etiketten lägger jag en blandning av prylar och textilier i just den färgen .

Varför är fredag röd? Jo, jag antar att det har att göra med att jag alltid haft fredag som min favoritdag eller varför inte "älsklingsdag" :) och kärlek är röd så fredag är röd.


Finska aarikka är röd :)

Min lilla aarikka samling som består av burkar, glasunderlägg
och servetter och servetthållare i orginalförpackning.

Wanja Djanaieffs svanar

Burk och bricka från danska Laurids Lønborg och design
Lena och Al Eklund.

Design Sven Fristedt

En röd fräck väska!

Härligt mönster med prickar designat av Ingela Håkansson
från 10 gruppen.




Trevlig helg!
 
 

8 kommentarer:

  1. Så snyggt! Älskar rött :-)Den färgen tröttnar man aldrig på.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant, det är en färg som sprakar och som man reagerar på :)

      Radera
  2. Och så snygg mot andra färger!!! Jag har nyligen vekligen börjat uppskatta ceris/orange/röd-kombon mer och mer :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, som du säger den combon är häftig och dom spelar bra ihop tillsammans :)

      Radera
  3. SF tyget är så underbart. Röd/orange är min ständiga favorit sedan kommer grönt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ´Tråden du är ju som jag en tyg och färgnörd och orange och grönt gillar jag med men favoriten kommer i dag för lördag är den färgen :)

      Radera
  4. Sven Fristedts tyg är helt outstanding. Annars är rött inte min favvofärg, annat än som lite avbrytare till t.ex. svart. Tycker som du att fredag har en röd klang med inslag av guld.
    Alla dagar har färger och tänker jag efter har även namn det, och ord...Maria t.ex. är djuprött. Mitt eget namn är blekgult med inslag av svartgrått. Lustigt egentligen hur man associerar.
    Ha en skön helg!

    Babsan

    SvaraRadera
  5. Tyget är fantastiskt så mycket rörelse i mönstret och Sven F är riktigt häftig i sitt val av mönster och färger. Vad kul att du tänker färger på namn det har jag aldrig tänkt på det ska jag börja klura på. Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera