onsdag 7 november 2012

Att vrida tiden lite tillbaka

Förr satt jag rätt ofta och pysslade hemma men det var förstårs innan datorn flyttade in här hemma. I går kväll fick jag ett litet ryck efter att på morgonen fått ett obehagligt varningsmeddelande att några/någon användare använt min IP adress på Facebook. Jag loggade jag ut plockade fram tidningen från Marimekko som låg innanför dörren när jag kom hem. Deras produkttidningar är väldigt trevliga med fina bilder och dom trycker ofta upp aktuella mönster på helsidor och jag fick idéen att klä om mina tändsticksaskar i marimekkojulskrud. Det blev lite klipp och klistra med andra ord ett pyttepyssel men det blev betydligt trevligare tändsticksaskar.

Jag har ju bestämt att jag bara ska skriva om Marimekko vintage men jag måste idag göra ett undantag för klänningen på sista bilden är en skönhet jag gärna skulle sätta på mig + strumbyxorna förstårs till ett fint pris för båda strax över 2000 kr :)

Mina "nyklädda" askar med tändstickor. Valde att på två
behålla stadkanten.

Det som ligger ovanpå tyget är ett vackert presentkort jag
i helgen fick som födelsedagspresent av en vän.Tyget
 är ett nytillskott i tygsamlingen och för mig en okänd
designer hos Marimekko som heter MYSI LAHTINEN
tyget heter "HÄMÄRÄ"

Just nu dekorerar dom min sista och nyuppsatta Stringhylla.

Pussiko-Klänningen och Oktaavi-strumbyxorna
och bilden är lånad från Marimekkos egen
tidning "Julen 2012"

 
 

10 kommentarer:

  1. Vilken rolig ide, det blev snyggt! Visst är det skönt att stänga av datorn ibland och pyssla lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag kommer nog klä om de resterande askarna som jag har i skåpet också men då med andra mönster.

      Radera
  2. Klänningen är snygg, även jag skulle vilja ha den. Så söta askarna blev

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den snygg och priset också :)

      Radera
  3. Ursnygg klänning!
    Och väldigt dekorativa tändsticksaskar.
    Kanske något för barnen att göra till julbasaren?

    Kram!/Babsan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade velat ha den till julavslutningen och julhelgen :) Jag blir ju lite galen ibland så man vet aldrig vad jag hittar på. Går jag in i butiken är det kört det vet jag.

      Ja, de skulle förmodligen passa bra till julbazaren men frågan är just nu att hinna med det och det ätbara har ju prio !. Ses imorgon! Kram

      Radera
  4. Härligt pyssel som även en ohändig person som jag skulle kunna ge mig på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis, busenkelt något för alla :)

      Radera
  5. Vilket bra pyssel, nu blev jag riktigt inspirerad! Känns lagom tidskrävande också, så det kan kanske bli av på riktigt... ;) Håller med om att klänningen du visar på sidta bilden är en riktig höjdare!

    SvaraRadera
  6. uppfinningsrikt, kul och fint pyssel! :) det gäller verkligen att se möjligheterna och få idéerna!

    SvaraRadera