lördag 10 november 2012

Ett loppisbesök

Jag åkte idag till en av mina små favortiloppisar och som ni ser så fick jag lite prylar och textilier med mig hem.

"
En plåtburk ev till försäljning. Ett läckert sko
ställ i orange. Ett gulligt förkläde för tjejen med
oranga blommor.

En stor orange Sally burk -  BULLAR.


Två gardinlänger


En lång gadinkappa med fina julmotiv.


Vacker julduk


En bok "Levande Textil".


Jag gillar lite udda ting i teak här en pappers krokodil.


Två små vackert illustrerade böcker - En vän är någon som
tycker om dig från 1958  och What Color is Love? från
1966 by JOAN WALSH ANGLUND




"Colours are "outside" things and feelings are "inside" things.
Colour is something we see with our eyes, but love is
something we see with our heart"

by JOAN WALSH ANGLUND

 
 

5 kommentarer:

  1. För att bara besöka ett ställe så är det väl ok :) kram

    SvaraRadera
  2. Fina! Jag har två böcker till som de små du köpte.

    SvaraRadera
  3. Åh, har du Gila, då måste jag få bläddra i dom någon gång :)

    SvaraRadera
  4. Den julduk ser super fin & sød ud!

    SvaraRadera