måndag 12 november 2012

New York 1963

Första gången jag såg den här bilden då jag bläddrade i min "Bibeln" MARIMEKKO  FABRIC-FASHION-ARCHITECTURE så kunde jag inte glömma den. När jag tänker på hur ett tyg visar sig i ett av sina bästa uttryck så är det just i rörelse som här på bilden. Visning av Maija Isolas variation av Silkkikuikka och Kivet mönstret hängade ut från fönstren i New York 1963.






















I morse gjorde jag något galet något som bara en Marimekko vintage nörd gör. Jodå, ni ska få se vad jag hittade på. Jag drog det längsta strået denna gång och nu hoppas jag att jag gjorde rätt :)
 

7 kommentarer:

  1. Spännande! Du gjorde säkert rätt :)

    SvaraRadera
  2. Spennende. Klart du gjorde rett!! Jeg følger spent med. D

    SvaraRadera
  3. Verkligen ett läckert sätt att visa upp tyget! Och ojojoj vad nyfiken jag blir nu!! :)

    SvaraRadera
  4. Buset kommer på posten snart hoppas jag :)och det slutade med ett "dubbel" bus :)Om man varit gjort en galenskap eller bus så varför inte passa på att dubbla detta :)

    SvaraRadera
  5. Jag vet vad du "vann" och väntar med spänning på bilder ;-)

    SvaraRadera
  6. Roligt att följa dina upptåg och vilken kreativitet du har!!

    SvaraRadera