fredag 23 november 2012

VUOKKO DESIGN - SAVI

Hon är en av mina "husgudar" den finska designern/textilformgivaren VUOKKO(VUOKKO ESKOLIN-NURMESNIEMI). Varje liten tygbit jag hittar som hon designat läggs med ömhet till min samling och hon pryder som ni vet redan min ena köksvägg. Förra helgen hittade jag en liten bit Vuokkotyg "Savi" med etiketten kvar. Genialiska mönster i enkel komposition står hennes design för och det finns ingen onödig detalj.

Har inget årtal på detta mönster men om någon har så lämna gärna ett meddelande.

Översättning på Savi = Lera


Lägg till bildtext
 

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha bra tur med att hitta finfina tyger! :) Man förstår att du vet vad du ska leta efter.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite lustigt det där hittar jag ett riktigt bra designtyg så brukar jag hitta fler rätt så nära inpå eller rent av samma dag sedan kan det ta lång tid innan jag sniffar upp nya igen :) Trevlig helg till dig med!

      Radera
  2. Så fint! Enkelt och snyggt!

    SvaraRadera