söndag 30 december 2012

5 Highlight´s året 2012

Nej, det är inte svårt att välja utan det är svårt att begränsa fynden till just 5 stycken,  då jag hittat en hel del pärlor under 2012. Dom vackra klänningarna avlöste varandra och i min "värld" skulle det alltid få vara vår och sommar för det är då mina pärlor blommar ut.

Annika Rimala klänningen (Marimekko) som just nu sys om för att så fort det blir lite varmare ska användas och frågan är nog vilken dag i veckan jag inte kommer att använda den. Till den naturligtvis ett par Swedish Hasbeens.

 
 

I ett mörkt rum på en källarloppis hängde den...just det,  årets sista absoluta fynd - jag kan inte se mig mätt på denna klänning som är perfekt komponerad och kanske var det självaste mönsterformgivaren Inez Svensson som också designade klänningen. Väntar på svar på den frågan. Mönstret designades av Inez Svensson för STOBO och heter "KRIBI". Den kostade mig 50 kr.



I början av året får jag chansen att köpa det här tyget som jag långt tidigare bloggat om. Chiqui Mattson designade mönstret för Borås och mönstret heter "Rondo".


En mjukis till som fick pulsen på topp och som nu hänger som julfondtyg i köket (har nyligen visat bilden men den är en i 5 gänget så ni får se den igen. Designer Maija Isola för Marimekko "LOKKI" heter mönstret.



Sista fyndet för året har jag valt för att jag så länge letat efter en stor vintage ring och på en bakluckeloppis i december så ligger den i en liten låda och jag får den för två guldtior och nu är den mitt favoritsmycke.



Det som ändå varit fyndigast detta år är alla nya fina vänner och bekanta som jag fått och som inspirerat och berikat mitt liv på ett sätt som ingen pryl, textil eller vintageplagg kan göra. Mixen av er och min "färg och mönstrade" värld är svårslaget och unikt.

                                                                          Gott Nytt År!
 till er alla...snart är det Antikmässan :) och jag hoppas att vi kan få till en härlig repris nästa år och att vi blir ännu fler som då ses.

10 kommentarer:

  1. Klänningen är ju helt underbar! Läcker! Till nyårsfesten kanske? Gott Nytt år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Det är bara synd att den blå är mindre än jag :( Gott Nytt År!

      Radera
  2. Gott Nytt År!
    Vilka fantastiska fynd du gjort. Den andra klänningen är fantastisk! Vilken pärla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma, det lustiga när det gäller kläder är att när jag bestämde mig för att inte satsa på det så dök pärlorna upp :) Gott nytt År!

      Radera
  3. Gott Nytt År! Så mycket fint. Älskar ditt julkök!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulrika! Vad kul att du älskar mitt kök för det gör jag med :) Gott Nytt År!

      Radera
  4. Finfina fynd, sådant som jag drömmer om. Jag måste också försöka lista mina 5 bästa. Ingen Inez-klänning tyvärr, men mycket annat! :)

    SvaraRadera
  5. Tackar, ser fram emot dina 5 bästa :) Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Fiiina saker överallt :-) Gott Nytt År på dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma Erica och fler fina ska det sniffas fram under detta år :)

      Radera