lördag 15 december 2012

Den där Inez...

Igår när jag satt på tunnelbanetåget påväg ut mot en loppis så satt jag och tänkte på Inez Svensson, vet inte varför men hon var i mina tankar.

Väl på loppisen och när jag går in i det andra rummet ser jag en blåvit mönstrad 50 tals klänning med skärp och tänker hm, här är något igenkännande. Klänningen är ett riktigt super fynd för när jag kommer hem så ser jag att kanterna i klänningen har kvar signeringen och det står STOBO-design,  Made in Sweden "Kribi" och designen står ingen mindre än Inez Svensson för. Efter att kolla upp så är mönstret designat 1956.

Jag undrar nu om klänningen var med på den kända och omtalade modevisningen på Moderna Museet 1965? Jag ska kolla upp det.

Kanske satt även Inez i sin värld igår och tänkte på mig  ; -)



 

18 kommentarer:

  1. WOW!!! Det var en av de snyggaste klänningar jag sett!!! Grattis, vilken höjdare :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den är verkligen en WOW. Tack för en jättetrevlig dag :)

      Radera
  2. Oj!!! Vilken klänning! Ha en skön ledighet och jag önskar dig ett gott nytt loppisår! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma till dig och ha en riktigt härlig och skön semester så ses vi nästa år. Kram

      Radera
  3. Ursnygg, visst tänkte hon på dig vår kära Inez.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja visst gjorde hon :) Vi ses på fredag! Kram

      Radera
  4. Åh fy fan jag dör så fin!!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den, och den är i tyvärr i mannekängstorlek annars hade jag gärna använt den.

      Radera
  5. Svar
    1. Ja en mönsterfröjd : ) Måste nu skaffa en skyltdocka för den är för liten för provdockan.

      Radera
  6. Grymt fynd, den är helt underbar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En klänning man kommer ihåg :)

      Radera
  7. Tänk vilket sammanträffande! Jättefin både i form, modell och mönster, Grattis! :)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Visst var det ett fint julbord vi blev bjudna på idag!?
    Jag önskar att jag var en storlek 34 så att jag kunde komma i den fantastiskt vackra klänningen! Helt sjukt snygg!
    Ses imorgon!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jo, det var fint julbord och jag gillade miljön :)Du är inte ensam om att vilja vara en 34:a så att man kunde bära denna skönhet. Vi ses senare idag! Kram

    SvaraRadera
  10. avundsjukan gjorde mig just grön! fasen vilken klänning - vill ha! well well, får lugna ner mig lite och önska dig god jul! ses vi på antikmässan i februari? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fantastisk och jag njuter av den varje dag :)Klart vi ses på Antikmässan, längtar som bara den och det blir kul att ses igen :)Tills dess God Jul och ett Gott Nytt År!

      Radera