söndag 20 januari 2013

Retroblogg utmaning - soffbord och småbord

Årets första Retroblogg utmaning kommer på intiativ av Jenny som har bloggen La momes Old Fashioned.

Jag bidrar med en bild på mitt sk. "rökbord" som det kallades förr som jag använder som soffbord. Det är egentligen för litet som soffbord men jag har inte hittat något ännu som jag känt "wow det bordet måste jag ha". Jag såg ett likadant bord i en Hollywood film som utspelade sig på 50 talet. Bordet är omärkt.























Vill även visa mitt sängbord i teak även det omärkt.







Fler bidrag i utmaningen:

Fina Fyndet
H55
Tanten på Auktion
Loppistan
Form55
Kerstin Kokk
La Momes Old Fashioned
Teak och Orkidéer
Porslinan - jakten på det stora fyndet
Stajnich loppisliv
Tant Emmas bravader 
Precis en sådan
Nostalgimacken
Gilas grotta
Tusen vaser
Mangania du älskade....& lite till!
Porslinsbloggen





Ytterligare bidrag dyker nog upp under kvällen se min blogglista.

22 kommentarer:

  1. Jag gillade dina bord, jättesnygga!

    SvaraRadera
  2. vad fint du har det! Det varma röda passar verkligen jätte bra till! Kul att se!

    SvaraRadera
  3. Rökbordet är så vackert i formen! Och kul att du lyckades fynda så många tyger på Myrorna!

    SvaraRadera
  4. Oh la la. Rökbordet är ju perfekt som soffbord. Jag gillar när de är små.

    SvaraRadera
  5. Rökbordet verkar ju passa perfekt som soffbord, rolig form!

    SvaraRadera
  6. Verkligen härlig design på båda borden :)

    //Therese

    SvaraRadera
  7. Tror ditt trekantiga är danskt, producerat av Jason. https://www.bukowskismarket.com/items/388210-bord-jason-danmark-1950-60-tal

    Tack för ditt inlägg!
    /s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen Tack Stefan! Jag har alltid undrat och nu vet jag tack vare dig :)

      Radera
  8. Gillar rökbordet skarpt. Det är extra kul med den lilla kanten.

    SvaraRadera
  9. Fina teakmöbler! Vi har 160 kvm vind (fullproppat!) Längst in finns förra husägarens teakmöbler som hon lät vara kvar eftersom de inte fick plats i lägenheten och vi ville komma till i huset snabbt. Funderar på om jag skall ta och gräva fram dem nån dag när det blir lite varmare....kanske finns något fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ´Teakmöbler är eftertraktade nu så upp och rota :)

      Radera
  10. Snygga små bord, verkligen fin form på de båda. Sängbordet gillar jag särskilt, ett sådant måste jag hålla ögonen öppna efter...

    SvaraRadera
  11. Rökbordet är grymt fint!

    SvaraRadera
  12. Båda är helt underbara. Rökbordet....det skulle jag minsann vilja ha :)

    SvaraRadera
  13. Snygga båda två!

    SvaraRadera
  14. Åhhhhh, jag får aldrig nog av teakbord så den här bloggutmaningen är som julafton. Dina går ju inte heller precis av för hackor, jättefina;)

    SvaraRadera
  15. Det är två skönheter som bor hemma hos dig ;-)

    SvaraRadera
  16. Åh vad snygga, speciellt rökbordet!

    SvaraRadera
  17. Rökbordet är ju otroligt fint! Du kan nog sluta leta efter nånting annat =)

    SvaraRadera
  18. Teak är fantastiskt, rökbordet är ursnyggt!!

    SvaraRadera