torsdag 14 februari 2013

En resa i tiden - Antikmässan 2013

På fredag så är det nog ett av årets största händelser för oss "tidsresenärer" och retrobloggare. Det är dax för 2013 års Antikmässa i Älvsjö/Stockholm. Besökare kommer från när och fjärran och många retrobloggare från vårt avlånga land kommer hit dels för "en resa i tiden" men också för att träffa likasinnade på mässan och att delta i den stora retrobloggträffen vi har där. I år blir vi ännu fler och det ska bli fantastiskt kul att träffa alla.

Förra året sa både jag och Randiga tråden att nej, nej vi skulle inte handla mycket alls på mässan men det sprack direkt.

Jag har några på topp listan som jag saknar och ett är ett mönster av Carl Johan de Geer som jag lämnade till någon annan ett tidigare år på Kistamässan till mitt stopra förtret. Vi får se om det dyker upp detta år.


Näst år har jag som önskemål att mässan bjuder in någon eller några textildesigners som gjorde mönster på 60 - 70 talet till en föreläsning och visning :)

Vi ses på fredag och mjuka, vackra rapporter kommer ni få från mig och de andra från mässan :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar