söndag 10 februari 2013

Ett och annat i helgen.

Helgen har varit händelserik och det har varit många trevliga möten med retromänniskor. Jag har gjort en del inköp under helgen iom att jag varit med Mangania/Erica mfl på Megaloppisen i Solna.

Jag avslutar med ett som jag önskade hade varit helgens bästa fynd men även jag har mina gränser när det gäller pris, men ni ska veta att det fortfarande gör lite ont inombords på grund av att tyget inte finns här hemma.

En sängkappa i ljuvligaste 50 tals tyg och i nyskick liggandes i orginalplastpåse med etikett.

Precis när jag var på väg hem ringde Mangania/Erica och sa någonting om John och Kom hit och det var bara att sicksacka sig fram genom myllret av människor och där var han. Jag har nu fyra stycken och det får nog räcka för nu har det blivit så att jag av en slump börjat samla på...ja, just det.


Damerna från danska Laurids Lønborg har börjat föröka sig på stringhyllan. Dam nr 2 är den lilla längst fram som jag köpte på Megaloppisen i Solna i lördags.

Två färggranna tyger, ett gardinkappa med ljuvligt barnmönster och två mindre bitar av "världens mest kända blomma" Marimekko/Maija Isola/Unniko.





En läcker frotteklänning som kommer att säljas på Vintagemässan i april. Den passade inte på mig, tyvärr.

Jag har köpt fler prylar/tyger under helgen i nuläget saknas det bild på dom. Jag fick äntligen tag på både en byrå i teak och en AWAB kökspall som ska kläs om i något passande mönster.

Nåja, vad var det nu för tyg jag fick lämna kvar pga det höga priset? Jo, det var det här mönstret "titta på" designat av sven fristedt för borås cotton studio.




 Snart, snart, snart alla underbara retromänniskor så är det dax för årets höjdpunkt... Antikmässan :)
Tills dess ha en underbar vecka!




10 kommentarer:

  1. Ännu en rolig loppishelg till ända. Snart nya tag...sov gott!

    SvaraRadera
  2. Sängkappans tyg är ljuvligt. Vi ses på mässan. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli supertrevligt! Kram

      Radera
  3. Fina Maria!
    Vilken storlek är det på frottéklänningen? Den är ljuvlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Byst mått 40 cm x 2 och längd 99 cm. Skulle passa dig perfekt :)

      Radera
  4. Damerna är otroligt charmiga.

    SvaraRadera
  5. Kommer barngardinen att bli till salu? Är intresserad i så fall. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Retroknappen! La ut den och den såldes på en gång.

      Radera
    2. Typiskt! Men tack för ditt svar!

      Radera
    3. Det kommer fler tillfällen. Mejla din mejladress så kan jag höra av mig när jag får in fler :)

      Radera