söndag 24 februari 2013

Nytt & Blandat!

Det har blivit en del inköp den senaste tiden och nu ska jag visa vad som jag dragit hem med.

Den blå prickiga Marimekkoklänningen som bara
hängde där och väntade på mig. Mönster Vuokko.


Ett stort tygstycke som varit ett överkast. Design
Ritva Wahlström för Gamlestaden of  Sweden.

Två påslakan med detta mönster.

Ytterligare ett påslakan.

Fräckt mönster av Marjatta Metsovaara.

En väska med bambuhandtag tyget designat av Maija Isola
från Printex tiden. I väskan låg en mindre bonusväska.


Kuddar med dessa mönster.

Två tyglängder av detta mönster.

Ett stormönstret tyg som skulle passa att spänna upp
som fondtavla.

Ett Gunnar Nylund fat "Domino" från Rörstrand.
Gillade mönster  i botten så den stannar hos mig
tills vidare.
 
Jag kan aldrig motstå att köpa den här typen av glas
och speciellt när dom har mönster i underbara färger.
Nu kommer dom att stanna kvar hos mig för jag har
inte mage att sälja dom och fyra är dom.
 






 
 

12 kommentarer:

  1. vad mycket fint du har fått tag på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gunilla! Jag har haft några tacksamma och tursamma loppissvängar :)

      Radera
  2. Så mycket fina textiler du har fyndat. Verkligen ett färgglatt inklägg.
    Domino är en väldigt fin serie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köper ju inte mycket porslin eller keramik men domino föll jag direkt för mönstret i botten.
      Jag spanar mest efter tyg när jag loppar :)

      Radera
  3. Fin fina textilier! Skulle gärna se en helbild på klänningen och väskan ;-)

    SvaraRadera
  4. Många fina saker finner sin väg hem till dig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket är det just nu :)

      Radera
  5. Svar
    1. Tack Tråden, visst är dom :)

      Radera
  6. Kul att man kan hitta så mycket fin textil. Här hemma är det bara tråkiga standardtyger som dyker upp i med några få undantag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättekul att man fortfarande kan hitta så mycket fint. Jag trodde ett tag att det skulle bli svårt men den senaste tiden har jag haft riktig fin tur :) Hoppas det vänder hos dig med!

      Radera