lördag 23 februari 2013

Retro & Rariteter hos Prylodesign

Mia som har Retro & Rariteter tog kontakt med mig och undrade om vi skulle ha ett samarbete och jag blev glad och sa naturligtvis ja för jag gillar hennes börsar. Jag beställde och 11 små och en stor dubbelbörs dök snabbt upp och de finns  nu i webbshopen till salu from idag under "nytt av gammalt". Ingen börs är den andra lik :)

Dubbelbörsen på dom två sista bilderna är i Viola Gråstens tyg "Törnrosa" från 1958 och den fick jag i gåva av fina Mia. I den fick mina solglasögon plats i ena facket och i det andra facket fick loppispengarna plats.

Alla små 11:a och alla i sin unika mönsterdesign.

Tre stycken i ljuvligt 50 tal i harmoniska färger.

Fyra underbara gröna med olika mönster. Den till vänster
är ett tyg designat av Anna - Lena Emdén " Lycksalighetens ö"

Två blå i ett 50 - 60 tals tyg och brevid två stycken i Viola Gråstens
vackra textiltryck från Mölnlycke Bra Bohag "Törnrosa" 1958.


En dubbel Viola Gråsten

 
 

1 kommentar:

  1. Ohh så fina...hur många börsar är nog?. ..(vill ha flera men behöver inte...he..he..)

    SvaraRadera