fredag 15 mars 2013

Carl Johan De Geer - Lilium

Ibland så är man ju riktigt knasig som på en av Antikmässorna i Kista för några år sedan. Då höll jag i det här tyget och stod och beundrade mönstret men visste inte om det var CJDG eller Sven Fristedt som gjort det. Vad gör jag?! Jag köpte inte tyget och har ända sedan dess letat på varje mässa, varje loppis och jag ett speciellt sökarsikte inställt på detta fantastiska mönster. Jag skulle naturligtvis vilja ha det i rött men det jag såg på mässan var i gul/gröna nyanser och det var också riktigt fint.

Det här är ett av mina önskemönster med andra ord.

Den här bilden har jag hittat i Allt i Hemmet från 1969 och bilden är så vacker med dom vita Myran stolarna mot tyget och vita lampor på väggen. Jag har även bifogat text info om vad tyget och Myranstolarna kostade 1969.

 
 
 

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Visst är det vackert och det har förmodligen inte tryckts upp i stor upplaga heller, eller så har jag fel. Kul att ses imorgon!

      Radera
  2. Jag trodde att bilden var tagen "i modern tid" tills jag skrollade ner lite, men allt det där är ju modernt på nytt :)Snyggt tyg-hoppas du hittar det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man skulle kunna tro att bilden är tagen i nutid i ett inredningsrepotage :) Ja, jag hoppas också att det ska bli mitt en dag!

      Radera
  3. Ursnygga stolar..ja det mönstret är riktigt snyggt.

    Sv: Du.. vi ska se vad Collra är för något men det verkar vara riktigt folk bakom..vi återkommer när vi spanat in vad som händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppen tack! Kanske kan vara en möstesplats även för en tygnörd som jag :)

      Radera
  4. Svar
    1. Det här står ju också på min öskelista men det verkar vara en hårdare nöt att knäcka eller "hitta". Så fint är det :)

      Radera