fredag 8 mars 2013

Det sa bara klick!

I dag har jag bara tagit det lugnt med promenader i solen (jag älskar solen och ljuset som äntligen är här) men jag besökte även några loppisar under dagen. Jag avslutade med att åka till en loppis som har blivit en av mina favoriter dels för att jag gör en del personliga fynd där och att dom som driver loppisen är så trevliga och varma människor.

Väl där inne så hinner jag inte ta många steg innan jag fullkomligt överrumplande blir förälskad i en skål och en mindre karaff i samma serie. Etiketterna finns kvar och där står det Orrefors. Dekoren är underbar, passar perfekt hemma hos mig i mitt kök.

Jag älskar citroner på grund av deras färg och fina form och skålen kommer att just nu bli en förvaring av citroner.

Om någon känner till formgivaren så snälla skriv några rader och jag undrar också om det finns fler glasföremål i den här serien och om, så är jag intresserad av att köpa.





 

8 kommentarer:

  1. Åh Maria, så fina! Jag såg en sådan skål på Kupan en gång, men tyckte den var och dyr och inte hade den nån märkning heller, så jag hoppade den. Men till den fanns också små skålar i samma design som skålen... Ångrar nu att jag inte köpte!
    Njut av dina fina fynd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elin, visst är dom ljuvliga och vad kul att du även sett små skålar och jag hoppas hitta dom i framtiden. Och nu vet du att det är Orrefors och säkert någon fin formgivare som gjort dom så nästa gång KÖP. Ha det så gott!

      Radera
  2. Oj vad fina! Så tidstypiska att man får en tår i ögat. Kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ulrika, nu får du gärna hålla utkik på Auktionsverken på dessa åt mig :) Ha en fin helg!

      Radera
  3. Det förstår jag! Kunde inte vara mer typiskt - DU !!! Grattis, såg du inget kul till mig då?

    SvaraRadera
  4. Tack Erica, visst är det jag :) Nej jag såg inga Erica prylar och då hade jag naturligtvis både ringt och skickat bild :)Det skulle dock komma in fler saker under helgen.

    SvaraRadera
  5. Snyggt men jag måste ju medge att bakgrunden fångade mig mest..orange..dregelvarning=) ....
    Skålar får man aldrig nog av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår om tyget i bakgrunden drog till sig din blick för det är ett fantastiskt mönster som jag själv bara älskar och nog det enda tyg jag absolut aldrig kommer att sälja. Det är Vuokko som designat och tyget heter Ranta fr 1967.

      Radera