fredag 29 mars 2013

GLAD PÅSK med MAIJA ISOLA.

För några månader sedan så köpte jag ett fantastiskt tyg av Malin som jag trodde först skulle ligga i min tygsamling.  När jag kom hem och la ut tyget på golvet så blev jag blixtförälskad och tänkte att nej, nej det här ska inte ligga i skåpet det ska upp!! Egentligen så är det helt fel färger i mitt hem lilaaktig basfärg men jag har ju haft sovrummet som ett rum med lite mer lugn i färgskalan så det var det enda stället där det skulle kunna passa.

För några veckor sedan satte jag upp tyget och jag tycker att tyget har hittat sin rätta plats och i fönstret fick de mönstrade gardinerna bytas ut mot vita linnegardiner för det finns gränser för hur mycket mönster och färg som kan samsas.

Textil: MAIJA ISOLA/MARIMEKKO
Namn: "MUSTASUKKAINEN" = Svartsjuk/Svartsjuka på svenska
År: 1967

På bilden finns även mina två Elite vägglampor designade av Knud Christensen.




                                                                   GLAD PÅSK!
                        Njut av ledigheten, ljuset,vänner och familj för de är det finast vi har.
                                         Lägg lite kärlek och vänskap i äggen blandat med sött!

5 kommentarer:

  1. Åh, så snyggt. Glad Påsk.

    SvaraRadera
  2. Glad påsk tillbaka=)

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk!
    Otroligt snyggt tyg!

    SvaraRadera
  4. Glad Påsk - Underbart med lite avundsjuka ;-D

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart tyg!! Förstår att det fick komma upp på väggen trots att det kanske inte helt är i din färgskala... ;)

    SvaraRadera