tisdag 12 mars 2013

Längtar inte efter regn men...

Förra helgen fick jag hem regnkappan som Gila med bloggen Gilas Grotta köpte åt mig på en loppis i city. Hon tyckte att den passade mig och den är finsk designad RUKKA. Orangeröd med svarta prickar i prima skick. Tack Gila den passar så bra!



Ny vårskor har jag också fått genom Erica som har bloggen Mangania du älskade... Ett par Katja of Sweden. Lite stora men så sköna att ett par extra sulor ska nog göra att dom sitter perfekt. Snygg med en sned dragkedja på sidan. Tack Erica!





Åh, glömde nästan :). När jag loppade i förra veckan så hittade jag det ljuvligaste 50 - 60 tal. En klänning med kort jacka. Liten i storleken så den kommer att finnas med på Vintagemässan i april. Se så fint.











I mitt tyggalleri i webbshopen www.prylodesign.se fylls det nu på med bilder från dom produktblad jag har från Almedahls under 70 talet så att alla som söker efter tyger eller designer kan leta där i.


6 kommentarer:

  1. Även om man inte önskar sig regn så blir det ju i alla fall betydligt trevligare att gå ut i regnet i en sån härlig kappa :)

    SvaraRadera
  2. Själv är jag dock en paraplyflicka men "gullig" var den ;-D

    SvaraRadera
  3. Kappan skrek: Maria maria och det var inte mig den menade ;-) Kul att du gillade den!

    SvaraRadera
  4. Regnkappan och skorna är ju jättesnygga. Vilka fynd!
    Tyckte du om den färgglada kappan/kavajen?

    SvaraRadera